Hej Gitte
Migrationsverket har også bedt om samme blanket dvs E.intyg af min mand.
Vi kontaktede SOLVIT som anbefalede at vi fik lavede EU sygesikringskort som også bliver kaldt det blå sygesikringringskort.
Jeg kontaktede min gamle bopælskommune for at høre om vi kunne får EU sygesikringskort.
Kommunen oplyste mig, at de sagtens kunne lave EU sygesikringskort til mig og en til min mand med hans navn på da han jo er forsikret gennem mig. Kommunen laver et fiktivt cpr nr til min mand, til brug for det her EU sygesikringskort.
Så min mand fik et fiktivt cpr nr fra kommunen og vi har også begge fået det EU sygesikringskort
( blå sygesikringskort) og har også sendt det videre til Migrationsverket men vi har endnu ikke fået noget at vide om de har godkendt det eller ej, vi venter stadigvæk.
I deres anmodningsbrev til os skrev Migrationsverket at det er et krav at det skal være et E.intyg eller S. blanket , men synes ikke rigtig jeres lyder som om det skal være E,intyg eller S blanket

mon de er gået med til at acceptere Eu sygeforsikringskort ???? altså det blåt sygesikringskort?
Det er i hvert fald hvad vi ved om det:))) vi kan kun håbe på at de acceptere det.