Hejsa..
Jeg har registeret min vievelsesattest hos skatteverket.
Og nu vil jeg gerne have min kone heroppe, skal hun direkte søge visum på 90 dage inden besøg tiden (1-07-2012)
eller skal jeg først søge opholskort til hende på migrationsverket.
Nogle som kan hjælpe mig omkring dette, da jeg er lidt i tvivl om hvilken skridt jeg skal fortage mig først.
Mvh
Firat
HJÆLP TIL FS over EU regler ...Tyrkiet
-
fundiver199
Re: HJÆLP TIL FS over EU regler ...Tyrkiet
Ved anvendelse af EU-reglerne er det mest almindelige fremgangsmåde, at man indrejse på et visum, og herefter søger om opholdskort (og senere personnummer) efter sin ankomst. Hvis man først ønsker at rejse om f.eks. 6 måneder, fordi man lige skal være færdig med noget i hjemlandet først, er det dog i princippet - så vidt jeg ved - muligt at søge om opholdskort "på forhånd", således at det med lidt held kan være klart, når man er klar til at flytte.
Praksis omkring dette vil nok variere fra EU-land til EU-land, men i Sverige er det, så vidt jeg ved, muligt. Så det er helt op til jer, om I ønsker, at din kone skal flytte til Sverige nu eller først om ½ år, og den hensigtsmæssige rækkefølge af papirarbejdet vil afhænge af den beslutning.
Praksis omkring dette vil nok variere fra EU-land til EU-land, men i Sverige er det, så vidt jeg ved, muligt. Så det er helt op til jer, om I ønsker, at din kone skal flytte til Sverige nu eller først om ½ år, og den hensigtsmæssige rækkefølge af papirarbejdet vil afhænge af den beslutning.