jeg er dansk med danske børn. jeg vil benytte eu regler som jobsøgende i sverige og derved gøre brug af de 8 til 10 uger for at gifte mig med en uden for eu. jeg har dog 2 børn som går i skole og mit spørgsmål er, om de skal reg i sverige sammen med mig og min kommende ægtefælle. eller kan de fortsætte deres skole i de ca. 10 uge som jeg plandlægger at blive i sverige.??
Hvad skal jeg være opmærksom på for at jeg kan familiesamføre - hvad er fremgangs måden??
efter eu regler og danske børn og skole
Re: efter eu regler og danske børn og skole
Det vil så absolut være klogest at dine børn indskrives på en svensk skole, da det ellers meget let kan få karakter af et ferieophold, hvis du flytter til Sverige uden at dine børn også indskrives i en svensk skole. Hvis det er sådan, at du ikke bor sammen med børnenes anden forælder, og I har delt forældremyndighed, kan der dog godt argumenteres for, at børnene bliver boende i Danmark hos den anden forælder.
Senest rettet af skaanebo 31.01.2012 12:37:40, rettet i alt 1 gang.
Hvis du har sær børn dvs at dine børn har alm samkvem med deres mor ,kunne du jo også bruge de danske fs regler ,da du kan søge disp. såde fleste krav tilfs frafaldes .
-
fundiver199
Når børnene går i skole, har de også den alder, hvor de vil have "selvstændig tilknytning" til Danmark, og hvor der derfor kan gives dispensation, uanset om børnene ikke har samkvem med den anden forældre i Danmark. Dette forudsætter dog, at børnene er vokset op i Danmark og taler dansk, så det vil altså ikke gælde, hvis de har boet de første 10 år af deres liv i Uganda og kun det sidste år i Danmark.
og sidste år blæev der givet disp på et barn på 6 1/2 år, der ingen samkvem har med sin biologiske far
så det er da bestemt muligt i jeres tilfælde