Hjælp person.nr

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
guzelim

Hjælp person.nr

Indlæg af guzelim » 25.01.2012 09:48:45

Hej,

Jeg har søgt person.nr til min mand og nu beder de om sygeforsikring fra mig at jeg skal hente et papir fra min kommune i dk. jeg ved her inde er der skrevet noget om det kan simpelhen ikke finde det:) og hvordan får man fat i sådan noget..

Jeg er godt nok træt at de Svenske system migrationsverken vil ikke udstedet et opholdskort fordi han ikke har et person.nr og skatteverken vil ikke udstedet person.nr fordi jeg mangler sygeforsikring papir fra dk.. Jeg synes godt nok man ikke har særlige mange muligheder efterhånden vi har snart ventet i ca 4 mdr..

Jeg så glad for at der nogen her inde som er så hjælpsomme som kan forstå en :)

fundiver199

Re: Hjælp person.nr

Indlæg af fundiver199 » 25.01.2012 15:32:05

Du skal bruge den blanket, der hedder E-106, og det er din tidligere danske kommune, der skal udstede den.

Tilsyneladende fortolker Migrationsverket og Skatteverket opholdsdirektivet på hver sin måde, og SOLVIT i Sverige har modtaget et hav af klager omkring netop dette emne. SOLVIT i Sverige har lovet at orientere ÆUG, når de er kommet videre med sagen, og til den tid skal det nok blive offentliggjort i forum.

ÆUG har selv haft lidt mailveksling med en afdelingsleder på Skatteverket omkring sagen, og hvad der kom ud af det, kan du læse om her:

viewtopic.php?f=7&t=8841

Besvar