Hejsa
For ca. 2 mdr siden afleverede jeg ca. 300 a4 sider til US. Ringede derind i sidste uge og har endnu ikke fået en sagsbehandler, så sagen er ikke åbnet endnu. Kom i tanke om, jeg fik aldrig vedlagt mit privatbudget. Er det tosset at undlade? Alt andet har de fået, kontoudtog m.m. Kan jo kun lave budget ud fra min økonomi i Sverige. Men kan godt nå at lave det og indsende som ekstra materiale.
Men er der egentligt forsørgerkrav når vi søger om ægtefællesammenføring efter EU reglerne? Har søgt lidt på det, og kan ikke rigtigt finde det. Det går vel netop ud på, at de skal kunne se om jeg kan forsørge hende...
Forsørgerkrav
-
fundiver199
Re: Forsørgerkrav
Ja der stilles krav til din forsørgelsesevne, hvis du ikke var arbejdstager i det andet EU-land. Så hvis du ikke har dokumenteret, hvad I skal leve af i Danmark, vil du givetvis blive bedt om det. Et budget burde dog normalt ikke være nødvendigt. Hvis du er lønmodtager, vil en ansættelseskontrakt være den relevante dokumentation evt. suppleret med de seneste lønsedler, hvis du har haft jobbet i et stykke tid, før din kone søgte opholdskort i Danmark. Jeg ville ikke bruge tid og energi på at sende mere materiale til US, med min-dre de selv beder dig om dig.
Re: Forsørgerkrav
Så er jeg mere rolig.. De har fået kopi af min ansættelseskontrakt og er i samme stilling siden juli 07. De har også fået kopi af 4 lønsedler. Vi boede derovre i 18 uger før jeg afleverede materiale for samtlige 18 uger, og bor fortsat derovre.
Så sender jeg ikke mere ind.. Ville blot ikke risikere at sagen ryger nederst i bunken, hvis der mangler noget.
Så sender jeg ikke mere ind.. Ville blot ikke risikere at sagen ryger nederst i bunken, hvis der mangler noget.