Arbejde

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Solsikke
Geografisk sted: Malmö

Arbejde

Indlæg af Solsikke » 06.03.2008 16:32:59

Jeg godt undskylde at jeg sådan spammer forummet, men nu hvor der endelig er ved at komme gang i hjulene melder de praktiske spørgsmål sig jo :P

Jeg har tænkt mig at finde noget arbejde enten i københavn eller sverige inden jeg flytter derover af.

Så var det at jeg gerne vil hører om der var nogen der havde erfaringer med lignende?

og hvordan man sådan helt praktisk griber det an når man skal søge arbejde i sverige (går udfra der findes en arbejdsformidling af en art)

på forhånd tak

Mvh Astrid
En rejse på tusind mil begynder med et enkelt skridt

monies

Indlæg af monies » 06.03.2008 17:07:47

Du kan lave en profil på den svenske arbejdsformidlings hjemmeside. Den hedder www.ams.se . Jeg har godt nok læst på siden at man skal ha' sit svenske id-kort med når man henvender sig, men jeg regner med at det er nok med det svenske personbevis og det danske pas.
Ellers er der nok ikke andet at gøre end at se på stillingsannoncerne i de svenske aviser, og så rende folk på dørene og spørge efter arbejde. Ligesom i Danmark :)

Mvh Monies

Solsikke
Geografisk sted: Malmö

Indlæg af Solsikke » 06.03.2008 21:00:06

hehe herligt :P

tusind tak dor hjælpen
En rejse på tusind mil begynder med et enkelt skridt

Besvar