Tvivl vedr. ansøgningsskema EU/FA1

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
JKR

Tvivl vedr. ansøgningsskema EU/FA1

Indlæg af JKR » 24.11.2011 15:38:50

Hej alle forumbrugere

Håber at nogle kan hjälpe med svar på nogle tvivl vedrörende enkelte af spörgsmålene i ansøgningsskema EU/FA1, når man skal söge i DK.
Vi välger at söge nu, men bliver boende i Sverige og venter på Forhåndsgodkendelse.

-1. På side 5 spörger de min ägtefälle; "..oplys land og nöjagtig periode.
og på side 13 spörger de mig; "I hvilken periode har du opholdt dig i dette EU-land (angiv nöjagtig periode)"
Vi har boet sammen hele tiden,men jeg blev registreret i Juni,hvorimod vi först kunne registrere min kone i november.
a) Jeg går udfra at vi, uanset forskellig tidspunkt for registrering hos skatteverket, alligevel skal skrive samme startdato for vores ophold, når det nu har väret tilfäldet. Er det korrekt?

b)Spörgsmålet er hvordan man angiver det i skemaet nu når vi ikke har afsluttet vores ophold endnu. Skal man eksempelvis skrive; "1/6/2011 -..." Eller skal man skrive med tekst "Bor her endnu" ??

-2. PÅ side 14 bliver der spurgt hvormange arbejdstimer man har haft pr. uge.
Jeg har väret timeansat. Men har de förste 2 mdn. arbejdet i gennemsnit 38 og i de sidste 2 mdn. arbejdet i gennemsnit 28. Hvordan ville I da angive det? Som et gennemsnit af de to eller blot skrive "28-38". ?

Håber der er nogen der kan hjälpe med bud på ovenstående tvivl.
På forhånd tak :)

fundiver199

Re: Tvivl vedr. ansøgningsskema EU/FA1

Indlæg af fundiver199 » 24.11.2011 16:14:25

1 a) Ja

1 b) Skriv "bor her endnu"

2 Jeg ville angive det gennemsnitlige timetal. Men det er jo kun relevant, hvis du har været arbejdstager dvs. arbejdet i samme EU-land, hvor du bor. Ellers er du "person med tilstrækkelige midler" og skal dermed krydse af i en anden rubrik

JKR

Re: Tvivl vedr. ansøgningsskema EU/FA1

Indlæg af JKR » 24.11.2011 16:21:41

Tak for dit svar. :)

Jeg har arbejdet i Sverige i al tiden. Så Jeg skriver mit gennemsnitlige timeantal som du foreslår. :wink:

Besvar