Hej
Jeg er i tvivl om reel og faktisk ophold.
Jeg bor i SE og har gjort det i 1 maaned nu.
Jeg sover derover hver aften og koeber noget hver aften og morgen paa mit dankort. Men jeg har en forretning i DK, som er aaben fra kl 12 til 21.
Saa hvis jeg kun overnatter i SE taeller dette som reel og faktisk ophold.
Jeg forsoeger selvfoelgelig at vaere derover lidt mere mht. dokumentation.
Haaber I kan afklare mit spg
Reel og faktisk ophold
-
fundiver199
Re: Reel og faktisk ophold
Det er jo helt normalt, at folk er nødt til passe deres arbejde eller deres virksomhed, hvis de er selvstændige. Så ja naturligvis bor du i Sverige, hvis det er der, du har din bolig og overnatter hver nat.
Kontoudskrifter og brug af Visa-kort er en god måde at dokumentere, hvor man opholder sig, men jeg mener ikke, at der er nogen grund til at være paranoid omkring disse ting og indrette hele sit liv efter, at man f.eks. skal købe ind hver dag i to forskellige lande. Sådan er der jo ingen mennesker, der gør normalt, og det er altså ikke nødvendigt at gå til den slags yderligheder for at få US til at tro på, at man har boet i Sverige.
Måske lyder det meget diffust, men det er faktisk en "konkret vurdering af samtlige omstændigheder i sagen", som US selv udtrykker det.
Kontoudskrifter og brug af Visa-kort er en god måde at dokumentere, hvor man opholder sig, men jeg mener ikke, at der er nogen grund til at være paranoid omkring disse ting og indrette hele sit liv efter, at man f.eks. skal købe ind hver dag i to forskellige lande. Sådan er der jo ingen mennesker, der gør normalt, og det er altså ikke nødvendigt at gå til den slags yderligheder for at få US til at tro på, at man har boet i Sverige.
Måske lyder det meget diffust, men det er faktisk en "konkret vurdering af samtlige omstændigheder i sagen", som US selv udtrykker det.