sverig til tyskland
sverig til tyskland
hej alle sammen vi er et par et vil flytte fra sverige til tyskland da det er tætter på mit arbejde vi har prøvet og søge om opholdt tilladelse i dk til min kone men dk afslog og da det er ved og ta livet af mig og køre 600 km 3 til 4 gange i ugen er vi nød til og flytte til tyskland men hvordan gør vi det konen har 5 års opholds tilladelse i sverige hvor søger vi i tyskland skal jeg flytte til tyskland først og så søge om konen må komme med eller hvordan forgår det hele vis der er nogle der kan hjælp ville vi blive glade på for hånd tak magaard
-
fundiver199
Re: sverig til tyskland
Det foregår i princippet på helt samme måde som i Sverige, da det jo er EU-regler, I udnytter. Der er dog den forskel, at du som dansk statsborger også skal have udstedt et registreringsbevis i Tyskland, idet Tyskland ikke er et nordisk land og derfor heller ikke er omfattet af den gamle aftale om fri bevægelighed mellem de nordiske lande. Den tyske myndighed, som I skal tale med, hedder äusländerbehörde. Det svarer til Migrationsverket i Sverige.
Har I overvejet at klage over det danske afslag? Det kan ÆUG`s rådgivning evt. hjælpe jer med, hvis I scanner afslaget og sender det til:
raadgivning@aegteskabudengraenser.dk
Har I overvejet at klage over det danske afslag? Det kan ÆUG`s rådgivning evt. hjælpe jer med, hvis I scanner afslaget og sender det til:
raadgivning@aegteskabudengraenser.dk