1. - Er det virkelig sådan at ingen af os kan få nogen form for hjælp i Danmark da jeg har arbejde i Danmark, og vi har ikke fundet et arbejde her i Sverige til konen endnu??
2. - Hvad hedder den ansøgning jeg skal printe ud fra nyidanmark??
3. - Skal jeg bare printe ansøgningen ud, og sende den til udlændingestyrrelsen, eller er der noget vi skal huske eller gøre først??
4. - Hvor lang er tiden for at de kan tage beslutningen om vi kan vende tilbage??
5. - SKAL vi have en bolig i Danmark først eller kan vi godt søge uden noget som helst??
1. Nej i kan ikke få økonomisk hjælp fra Danmark,når i bor i Sverige det eneste hjælp er at du kan flytte din dagpenge med dig fra Danmark i 3 måneder,hvis du er på dagpenge i DK ellers kan du benytte læge og hospital i Danmark, hvis du arbejder i Danmark og det er ikke nødvendigt at du skal finde arbejde til din kone når du benytter EU reglen
2. Ansøgningen hedder EU/FA1 og du kan downloade den fra denne link
http://www.nyidanmark.dk/NR/rdonlyres/C ... ler_eu.pdf
3.Du skal aflevere ansøgningen personligt hos udlændingestyrelsen og din kone skal være sammen med dig.Du kan sende ansøgningen men de fleste afleverer det personligt.Du skal huske at medbringe realt og faktisk dokumentation sammen med ansøgningen,minimum for en periode af 10 uger i træk.
4.Inden for 4 uger efter du har afleveret din ansøgning modtager du en kvitterings brev fra US,hvor der som realt står at behandlings tiden er 3 måneder.Ellers må det max tage 6 måneder at færdig behandle din sag.Dig og din kone kan flytte til Danmark samme dag som ansøgningen er afleveret.Men det er bedre at bo Sverige til i får positiv svar.
5. Der er intet boligkrav når i vender tilbage til Danmark,i kan bo i en skov i Jylland uden at det har betydning for jeres sag.