krav til turistvisum i Sverige
krav til turistvisum i Sverige
hej
- Jeg har planer om at invitere min kone fra pakistan, til sverige på et turistvisum.
Men jeg kunne godt lige tænke mig at hører om, der er nogle deciderede krav.
Jeg har boet i Sverige i 3 måneder nu og er selvstændig i DK, men mit firma er kun ca. 1 måned gammelt.
ved i hvad min kone skal fremvise på den svenske ambassade, udover kopi at mit pas, kopi af mit registreringsud-drag fra sverige og vielsesattesten.??
- Jeg har planer om at invitere min kone fra pakistan, til sverige på et turistvisum.
Men jeg kunne godt lige tænke mig at hører om, der er nogle deciderede krav.
Jeg har boet i Sverige i 3 måneder nu og er selvstændig i DK, men mit firma er kun ca. 1 måned gammelt.
ved i hvad min kone skal fremvise på den svenske ambassade, udover kopi at mit pas, kopi af mit registreringsud-drag fra sverige og vielsesattesten.??
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: krav til turistvisum i Sverige
Din kone skal sørge for at udfylde rubrikkerne
34. Personoplysninger om det familiemedlem, der er EU-, EØS- eller CH-borger
35. Slægtskab med en EU-, EØS- eller CH-borger
og gøre opmærksom på, at hun søger visum efter EU-reglerne.
34. Personoplysninger om det familiemedlem, der er EU-, EØS- eller CH-borger
35. Slægtskab med en EU-, EØS- eller CH-borger
og gøre opmærksom på, at hun søger visum efter EU-reglerne.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
undskyld men hva mener du med (34. og 35.)
- er det nogle rubrikker i den ansøgning der ligger nede hos ambassaden..!
- hvad skal jeg gøre herfra??? - udfra jeg kan se på immigrationsverket.se, skal hun ligeledes have en blanket som er udfyldt med ned på ambassaden som jeg sender til hende.
- er det nogle rubrikker i den ansøgning der ligger nede hos ambassaden..!
- hvad skal jeg gøre herfra??? - udfra jeg kan se på immigrationsverket.se, skal hun ligeledes have en blanket som er udfyldt med ned på ambassaden som jeg sender til hende.
-
mh1
- Kontakt:
På ansøgningsskemaet om Schengen-visum er der nummererede rubrikker. Det er dem, jeg mener. Se skemaet her: http://www.nyidanmark.dk/NR/rdonlyres/2 ... n_visa.pdf
Det er fuldstændig ligemeget, om ansøgningsskemaet er på dansk eller engelsk eller et helt tredje sprog, det er de samme spørgsmål som stilles i rubrikkerne.
Det er fuldstændig ligemeget, om ansøgningsskemaet er på dansk eller engelsk eller et helt tredje sprog, det er de samme spørgsmål som stilles i rubrikkerne.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Nu er jeg virklig forvirret.
Er det den blanket som hun skal have med ned på ambassaden eller er det den man printer ud fra immigrationsverket.se.
- eller er det fordi den du har linket er igennem eu-reglerne og den anden er igennem de nationale svenske regler.
Er det den blanket som hun skal have med ned på ambassaden eller er det den man printer ud fra immigrationsverket.se.
- eller er det fordi den du har linket er igennem eu-reglerne og den anden er igennem de nationale svenske regler.
-
mh1
- Kontakt:
Det er blanketten til at søge Schengenvisum. Der bruges samme blanket, uanset om man søger turistvisum eller vil familiesammenføres, men som ægtefælle til en EU-borger skal man selvfølgelig anføre at man er det - altså ægtefælle, og derfor skal man huske at udfylde de to rubrikker.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
ok.
hvilken ting skal hun have med ned til ambassaden i pakistan end:
- udfyldt schengen-visum blanket
- kopi af pas
- Billede
- Kopi af mit personbevis
-vielsesattest
Er der andre ting