Tilbage flytning og Familiesammenføring.
Re: Tilbage flytning og Familiesammenføring.
Tak alle sammen... Men SU ved jo at vi rejste herhjem fra Spanien nu snart 11 måneder siden.. og vi har kun 10 dage tilbage at give det bevis de kraver ...
Hvad sker der nu med sagen? kan vi genoptage den, hvornår og hvordan?
Hvad sker der nu med sagen? kan vi genoptage den, hvornår og hvordan?
Hesthaven: mh giver dig faktisk en løsning som du burde kunne nå indenfor tidsfristen, hvis du har forudsætningerne for at gøre det(dvs din økonomi er gået via en spansk bank, eller du på andsen måde kan dokumentere at dine penge er blevet hævet i Spanien).
Det kan vi desvære ikke gøre Tomas, da vores konto var trukket over og vi så godt som levede af min mor's pension de sidste par måneder, jeg kom hjem og boede hos min søster og fætter indtil jeg fik arbejde.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Det må nu være på høje tid at finde en advokat. Du skal tage alt med, som du har fået fra US og du kan tage print ud af det, du her på forum har fortalt om din situation.
Du skal bede advokaten om et møde, hvor prisen for dette møde er aftalt på forhånd, og advokaten skal fortælle dig, om hun/han mener at du har god mulighed for at få 'fri proces'. Understreg at det haster med et møde.
Der er flere betingelser for at få fri proces, en af dem er indkomst:
For 2011 må ansøgers indtægt ikke overstige følgende:
Ansøgere i ægteskab eller andet samlivsforhold: 356.000 kr.
Forhøjelse for hvert barn (under 18): 49.000 kr.
Normalt skal man fremlægge sin årsopgørelse for 2 år før ansøgningsåret, men i dit tilfælde skal du vedlægge aktuelle indkomstoplysninger.
Læs her, hvad fri proces er: http://www.civilstyrelsen.dk/Fri_proces/fri_proces.aspx
Du skal bede advokaten om et møde, hvor prisen for dette møde er aftalt på forhånd, og advokaten skal fortælle dig, om hun/han mener at du har god mulighed for at få 'fri proces'. Understreg at det haster med et møde.
Der er flere betingelser for at få fri proces, en af dem er indkomst:
For 2011 må ansøgers indtægt ikke overstige følgende:
Ansøgere i ægteskab eller andet samlivsforhold: 356.000 kr.
Forhøjelse for hvert barn (under 18): 49.000 kr.
Normalt skal man fremlægge sin årsopgørelse for 2 år før ansøgningsåret, men i dit tilfælde skal du vedlægge aktuelle indkomstoplysninger.
Læs her, hvad fri proces er: http://www.civilstyrelsen.dk/Fri_proces/fri_proces.aspx
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Nej, det er desvære ikke muligt, vi var ikke dokumenteret arbejdstagere i Spanien..vi har aldrig fået offentlig hjælp og skylder ikke en øre væk, heller ikke på huset i Spanien.. Vi kom til Danmark for at arbejde.. som jeg nu gør, har fundet et rigtigt godt job som jeg holder meget af, så jeg kan ikke bare tage 10 uger til Sverige, og syntes ikke at jeg skulle behøve at 'snyde' os ind.. men hvis min man får afslag igen... Så sidder vi igen tilbage hvor vi startede for nu et år siden... Arrrggg... 
Har lige skimmet tråden igennem, kan ikke lige se nogen sted, hvor der står, hvor du bor i DK, det jeg tænker på, er om du har mulighed for at blive grænsegænger, altså bor i EUland, og arbejde i DK ?
Mvh DBS
Mvh DBS
Hej igen.
DBS vi bor i Nordsjælland. Jeg arbejder i Hillerød.
Tror i eventuelt at min mand kunne tage til Spanien i 10 uger og betale selvstændig arbejder ydelserne, og så komme tilbage og genoptage sagen? SU siger de vil have Documentation af formue eller 6 måneders indtægter før tilbagevenden til Danmark ..
DBS vi bor i Nordsjælland. Jeg arbejder i Hillerød.
Tror i eventuelt at min mand kunne tage til Spanien i 10 uger og betale selvstændig arbejder ydelserne, og så komme tilbage og genoptage sagen? SU siger de vil have Documentation af formue eller 6 måneders indtægter før tilbagevenden til Danmark ..
-
mh1
- Kontakt:
@ Hesthaven, nej det duer ikke, det er dig der er EU-borger og skal være mindst 10 uger i et andet EU-land.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Jammen så er det jo ikke uoverkommeligt at flytte til Sverige og pendle til Hillerød eller?
Ad punkt 1
1) Kernefamilien ....
'' for denne gruppe gælder der ikke forsørgelseskarv som betingelse .. '' Hvad vil det sige ??
http://www.nyidanmark.dk/NR/rdonlyres/5 ... retten.pdf
1) Kernefamilien ....
'' for denne gruppe gælder der ikke forsørgelseskarv som betingelse .. '' Hvad vil det sige ??
http://www.nyidanmark.dk/NR/rdonlyres/5 ... retten.pdf
Jamen hesthaven, er det så ikke værd at overveje at flytte til sverige, og så pendle på arbejde for dig.
Alt i alt, kan det ske at tage kortere tid, end at kæmpe med US.
Flyt til sverige, få opholdskort i SE.
Søg om FS i DK, inden i flytter tilbage til DK, og når i får det, så flytte, så er den rimelig skudsikker, uden nogen bekymringer.
mvh DBS
Alt i alt, kan det ske at tage kortere tid, end at kæmpe med US.
Flyt til sverige, få opholdskort i SE.
Søg om FS i DK, inden i flytter tilbage til DK, og når i får det, så flytte, så er den rimelig skudsikker, uden nogen bekymringer.
mvh DBS
Nej, jeg vil ikke flytte til Sverige, jeg har lige betalt 16,000 depositum på et lejebolig, vi har 2 dyr, møbler osv.. og jeg har værgen råd eller lyst..
Jeg har forsørgeret os alle sammen her hjemme siden September 2010.
Min mand nu 56 år, får hans Spanske pas om 2 år.. og jeg har det nu lidt sådanne at vis mit eget land vil have at jeg skal rejse til et andet land for at kunne bo i mit eget land, kan det næsten være lige meget... Jeg føler mig forrådt og uvelkommen ...
Jeg har forsørgeret os alle sammen her hjemme siden September 2010.
Min mand nu 56 år, får hans Spanske pas om 2 år.. og jeg har det nu lidt sådanne at vis mit eget land vil have at jeg skal rejse til et andet land for at kunne bo i mit eget land, kan det næsten være lige meget... Jeg føler mig forrådt og uvelkommen ...
-
mh1
- Kontakt:
@ Hesthaven - jeg forstår udmærket godt, at lysten til at flytte når du endelig troede at du havde fået ro og var kommet hjem, er meget lille.
Jeg undrer mig lige lidt over, hvordan din mand kan få ret til spansk statsborgerskab? Der er jo krav om, at man bor i Spanien i en vis periode, uden afbrydelser? Og ved at I flytter til DK har han jo afbrudt sin bosættelse i Spanien.
Hvis der er en regel om, at man godt kan opholde sig i en vis tid i et andet EU-land (og din mand har jo bevisligt ikke bopæl i DK i lovens forstand, idet han ikke kan få opholdstilladelse), ja så ville det da være en idé at han, som du var inde på, tager tilbage til Spanien og arbejder, og så må I have et pendler-ægteskab, indtil han bliver spansk statsborger og dermed har en selvstændig ret til at slå sig ned i andre EU-lande.
Det er sejt, ikke spor sjovt, men lader sig gøre. Jeg og min mand måtte pga arbejde leve i hvert vores land i lange perioder i mere end 6 år, hvor vi flere gange var adskilt i 3 mdr. eller mere, og kun kunne ses en uge/14 dage og så igen måtte være adskilt i 3 mdr.
Jeg undrer mig lige lidt over, hvordan din mand kan få ret til spansk statsborgerskab? Der er jo krav om, at man bor i Spanien i en vis periode, uden afbrydelser? Og ved at I flytter til DK har han jo afbrudt sin bosættelse i Spanien.
Hvis der er en regel om, at man godt kan opholde sig i en vis tid i et andet EU-land (og din mand har jo bevisligt ikke bopæl i DK i lovens forstand, idet han ikke kan få opholdstilladelse), ja så ville det da være en idé at han, som du var inde på, tager tilbage til Spanien og arbejder, og så må I have et pendler-ægteskab, indtil han bliver spansk statsborger og dermed har en selvstændig ret til at slå sig ned i andre EU-lande.
Det er sejt, ikke spor sjovt, men lader sig gøre. Jeg og min mand måtte pga arbejde leve i hvert vores land i lange perioder i mere end 6 år, hvor vi flere gange var adskilt i 3 mdr. eller mere, og kun kunne ses en uge/14 dage og så igen måtte være adskilt i 3 mdr.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Hej MH.
Ja, vi boede først i Spanien i 2 år, og min mand flyver også frem og tilbage hele tiden...
Ja, jeg tror det vil være den bedste løsning, vi har jo stadig vores hus og det helle i Spanien..
Og ja, det er godt nok en stor pille at sluge at være væk fra hindanden så langt af gangen..
Suk...
Ja, vi boede først i Spanien i 2 år, og min mand flyver også frem og tilbage hele tiden...
Ja, jeg tror det vil være den bedste løsning, vi har jo stadig vores hus og det helle i Spanien..
Og ja, det er godt nok en stor pille at sluge at være væk fra hindanden så langt af gangen..
Suk...
-
Nordstjernen
- Geografisk sted: Sverige
Hvis din mand har permanent spansk opholdstilladelse (altså uafhængigt af dig), så kan han jo også uden problem være i op til 6 mdr. af året i Danmark, eller tager jeg fejl? Så hvis du alligevel forsørger ham og han/I har et sted at bo i Spanien, kunne I i princippet være mere end 50% af tiden sammen..
I længden vil jeg altså også mene, at han ville gøre bedst i at prøve at blive europæisk statsborger, idet det ville tage mange år at kunne blive dansker.
Jeg kan godt forstå, at du er skuffet over Danmark, men vi, der bor nærmere (og før det boede i DK), ved jo godt, at tingene er gået ned ad bakke mht. frihed til at gifte sig med hvem, man vil. Jeg kalder mig i hvert fald indimellem politisk flygtning, og ikke bare pga dette problem
.
Anyway, fortsat held og lykke.
I længden vil jeg altså også mene, at han ville gøre bedst i at prøve at blive europæisk statsborger, idet det ville tage mange år at kunne blive dansker.
Jeg kan godt forstå, at du er skuffet over Danmark, men vi, der bor nærmere (og før det boede i DK), ved jo godt, at tingene er gået ned ad bakke mht. frihed til at gifte sig med hvem, man vil. Jeg kalder mig i hvert fald indimellem politisk flygtning, og ikke bare pga dette problem
Anyway, fortsat held og lykke.