Mange tak for et rigtig godt forum, fornemmer et godt sammenhold herinde
Her lidt om os:
Jeg er 34, min Ukrainske kæreste er 21 - Vi har været sammen 1 år og hun har bla. været i Danmark 2 gange. Hun mangler 2 år af sine studier, men skal kun møde op til eksamener i januar og juni. Jeg er selvstændig og kan passe forretningen via nettet.
Nu er der sket det lykkelige at vi venter vores første barn, og gerne vil være sammen hele tiden fra nu af.
Jeg har allerede friet før hun blev gravid, og næste gang hun kommer til Danmark, formentlig her i juli, gør vi dette på rådhuset.
Vores aktuelle problemstilling er hvor vi kan bo og være sammen stort set fra nu af, og hvor det vil være godt og få vores fælles barn.
Her i Ukraine er sygehus væsenet meget ineffektivt, vi har den sidste uge brugt rigtig meget tid på at vente på læger og sidde i uendelige lange køer både på private og offentlige hospitaler. Det vil være rigtig godt at komme et andet sted hen, hvor alting er mere effektivt og vi kan være fast indtil fødslen.
Vi har i maj været på Mallorca og er interesserede i at leje et hus i bjergene.
Så vidt jeg kan læse mig frem til kan vi opholde os i Spanien ubegrænset når vi er gift, nogen der har viden her ??
Er hun som gift med Schengen borger berettiget til lægebehandling og at føde der på offentligt sygehus eller skal vi på privathospital ??
Vi er meget fleksibe og alle råd til hvordan vi kan være sammen er meget velkomne - Også om evt. andre lande, pånær Sverige.
Mvh
Carsten