Jeg er lykkeligt gift med min mand fra Chile.
Og efter at have læst alt hvad vi kunne finde om Familiesammenføring ved hjælp af Eu-reglen nærmest, utallige besøg hos udlændingeservice, mails til ambassader, besøg på ambassader, opkald til EU-hotlines, og lange samtaler med "eksperter".. Er vi nogenlunde inde i junglen af regler, som vi jo gerne vil følge så konkret som muligt for at opnå en rimelig glat familiesammenføring på et tidspunkt.
Men alligevel er det et enkelt punkt som jeg simpelthen ikke kan gennemskue, da jeg synes jeg får forskellige ting oplyst hele tiden! Og det er omkring det økonomiske aspekt`.. Især i forhold til når vi vender tilbage til DK, efter at have været i et andet EU land.
Vi flytter til Sverige 1. September eller 1.Oktober forhåbentligt.. Og jeg håber på at kunne finde et job i Sverige.. Helst fuldtid! Og så er mit spørgsmål.. Hvis jeg har arbejdet i 3 måneder i Danmark, inden vi flyttede til Sverige. Og jeg arbejder fuldtid eller deltid i Sverige.. Hvilke økonomiske krav er der så til mig når vi vender tilbage til Danmark? Er der nogle i det hele taget? Og hvis der er nogle krav til mig, hvor længe varer perioden så med disse krav?..
Det er fordi det økonomiske i alt dette stadig er meget sløret, da jeg ikke ved om vi bør have en "formue/opsparing" stående specifikt til når vi kommer tilbage for at være sikker på at opfylde nogle økonomiske krav? Eller om man kan undgå alle disse krav til økonomien, ved at have jobs, jobkontrakter eller lignende..
Så alle oplysninger er velkomne! Jeg håber jeg har udtrykt mig relativt klart. Og tak..