Der er noget, som jeg ikke helt forstår..
Inden min mands schengen visum til Sverige udløber, skal vi hen og søge om opholdskort..og jeg skal derved råde over midler til at kunne forsørge os.
Men men. Så vidt jeg har læst, skal jeg, som EU borger også bevise en form for indtægt hvis jeg har til hensigt at blive i landet mere end 3 måneder..Skal jeg så inden mine 3 måneders ophold registrere mig? Og så bagefter igen råde over tiltrækkelige midler og søge om opholdkort til min mand? Mine tre måneders ophold kommer jo næsten til at slutte før min mands ankomst til Sverige...
Desuden har jeg læst her på siden, at jeg udnytter retten til fri bevægelighed ved f.eks at arbejde i det EU land jeg bosætter mig i. Det skulle efter hvad jeg har læst, være tilstrækkeligt at arbejde 10-15 timer ugentligt, og derefter stilles der ikke krav til min økonomi, men er det omhandlende udlændingestyrelsens krav om en tilbagevendelse til Danmark vedrørende et faktisk og reelt ophold i et EU-land?? Eller er det omhandlende forsørgelsen af min mand når vi søger opholdskort??
Jeg spørger fordi, at jeg har fået et job i Sverige, men det er kun deltid, og jeg har derfor ikke de 6000 sek til overs.. Jeg har selvfølgelig nok til at kunne forsørge os, men ikke helt 6000 til overs :/...Så jeg tænkte at min far muligvis kunne underskrive en erklæring hvorpå, han forpligter sig til at støtte os økonomisk, hvis det skulle blive nødvendigt..??
Jeg håber i forstår hvad jeg mener
Tak.