Hej alle sammen
Jeg har læst en del her på æug, angående familie sammenføring efter eu-reglerne, og er derfor meget bekymret.
Jeg er en kvinde på 23 år er dansk statsborger og har været gift i over 2 år, med min mand der har opholdskort i Spanien, altså han har pakistansk nationalitet. og nu har vi så også en lille datter på 8 måneder der også er dansk statsborger. Problemet er så at få min mand familie sammenført i Dk, så vi kan bo i Danmarkk, hvilket er vores største drøm. Vi har så tænkt os at anvende EU-reglerne, da vores bekendte rådede os til det.
Derfor flyttede mig og min datter til Spanien hos min mand her d. 01-02-2011, jeg har så fået arbejde her d. 03-07-2011, hvor jeg arbejder 24 timer om ugen, altså 4 timer om dagen.
Jeg har opsagt alt i Danmark, jeg arbejder og bor her i Spanien, men jeg synes det er meget svært og er meget meget bekymret for at få afslag, Jeg håber i kan give mig nogen rigtig gode råd og fortælle mig hvilke dokumenter jeg skal have i orden for ikke at få afslag.
Indtil videre har jeg :
- Ansættelses kontrakt, lønsedler
- Sygesikringskort
- Brev fra Skat ang. min flytning +ikke længere skattepligtig
- Hospital papirer, Recepter på medicin
- Vielsesattest (gift i Danmark )
- Boner fra supermarkeder
- Breve til min adresse i Spanien
- Nif/Nie nr. (personnummer)
- Spanske Simkort
Jeg skal oprette en bankkonto, da indkøb og løn skal køre derpå, jeg får nemlig først løn her d. 01-04-2011, men er det forsent at oprette konto? Jeg har jo boner for de sidste måneder.
Dermed har jeg ikke nogen lejekontrakt, da jeg bor til fremleje hos nogen, hvor mig og min datter er registreret, altså min mand er registreret på en anden bopæl, det er fordi vi alle tre ikke kunne registreres der hvor vi fremlejer. Så vi er i gang med at søge bolig samtidig.
Jeg har husleje kvitteringer som betales kontant, har ingen lejekontrakt.
Håber i kan fortælle hvad jeg mangler og hvad jeg burde gøre bedre i min situation, så jeg ikke er så tæt på afslag.
Tak
Hjælp. Bekymret. EU-regler
-
fundiver199
Re: Hjælp. Bekymret. EU-regler
Du skal først og fremmest gemme dine lønsedler og din ansættelseskontrakt. Hvis disse hævet over enhver rimelig tvivl er ægte, så kan der da ikke være nogen tvivl om, at du har boet i Spanien, da du vel umuligt kan passe dit job i Spanien fra en bopæl i Danmark????
Så det hele er vel ikke så kompliceret i jeres tilfælde??? Dokumentationsproblemerne opstår primært for dem, der bor i Sverige eller Tyskland og pendler over grænsen til Danmark for at arbejde eller studere.
Det er ikke noget absolut krav men vil dog nok alligevel være en god ide, om I flytter sammen i Spanien, før I flytter tilbage til Danmark.
Så det hele er vel ikke så kompliceret i jeres tilfælde??? Dokumentationsproblemerne opstår primært for dem, der bor i Sverige eller Tyskland og pendler over grænsen til Danmark for at arbejde eller studere.
Det er ikke noget absolut krav men vil dog nok alligevel være en god ide, om I flytter sammen i Spanien, før I flytter tilbage til Danmark.
Re: Hjælp. Bekymret. EU-regler
Ej det lyder rigtig godt, nu er jeg lidt lettet.
Dokumenterne er gemt og vil altid være det.
Tusind tusind tak for svaret
Dokumenterne er gemt og vil altid være det.
Tusind tusind tak for svaret