Hej
Jeg har danske statsborgerskab og min 2 barn ogsa har danske statsborgerskab..
nu kan min barn ogsa søg british citizenship
Hvis barn søg british statsborgerskab, mist de danske statsborgerskab ?
forhand Tak
2 sted statsborgerskab, har man ret
Re: 2 sted statsborgerskab, har man ret
Ja, de mister det danske, hvis de søger britisk og det sker ved naturalisation og ikke, fordi de er født med dobbelt statsborgerskab.
Man kan fødes med et antal statsborgerskaber, men Danmark tillader ikke, at man beholder sit danske, hvis man har søgt statsborgerskab i et andet land
Man kan fødes med et antal statsborgerskaber, men Danmark tillader ikke, at man beholder sit danske, hvis man har søgt statsborgerskab i et andet land
Jeg har familien i danmark , det har british statsborgerskab og danske statsborgerskab.
jeg forstar ikke hvorfor hun har ret til 2 statsborgerskab
She have british statsborgerskab . mens hun sog til danske , sa fik hun det ..
Hun har british statsborgerskab og danske statsborgerskab..
jeg forstar ikke hvorfor hun har ret til 2 statsborgerskab
She have british statsborgerskab . mens hun sog til danske , sa fik hun det ..
Hun har british statsborgerskab og danske statsborgerskab..
Man kan fødes med dobbelt statsborgerskab, hvis ens far fx er dansker og ens mor er brite. Og det er helt legitimt. Men vælger man senere i livet at søge et andet lands statsborgerskab, så mister man sit danske statsborgerskab, fordi Danmark ikke tillader at man beholder sit danske, hvis man vælger at blive statsborger i et andet land.
En brite, som fx flytter til Danmark og derefter søger om dansk statsborgerskab, mister tilsvarende sit britiske statsborgerskab, uagtet at Storbritannien tillader dobbelt statsborgerskab ved naturalisation. Det skyldes, at forudsætningen for at få dansk statsborgerskab er, at man frasiger sig sit gamle statsborgerskab.
En brite, som fx flytter til Danmark og derefter søger om dansk statsborgerskab, mister tilsvarende sit britiske statsborgerskab, uagtet at Storbritannien tillader dobbelt statsborgerskab ved naturalisation. Det skyldes, at forudsætningen for at få dansk statsborgerskab er, at man frasiger sig sit gamle statsborgerskab.