Svar fra S.H.

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

FLårhus

Svar fra S.H.

Indlæg af FLårhus » 28.02.2011 17:51:31

Sidder her og kradser mig selv lidt i hovedbunden.. "Hvad fanden er meningen!", siger genlyden i mit hoved, som et ekko i en stor dyb grotte.

Opholdt mod tildligere tråd: viewtopic.php?f=7&t=6695

Indtil videre har jeg sendt følgende frem til S.H., vedr. FS efter EU-retten:
1.) Lejekontrakt og kvitteringer for betaling af denne, på lejekontrakten fremgår det tydeligt at vand, varme og kabel-tv er inkluderet i de 518 euro jeg betaler hver måned.
2.) Mit tyske opholdskort, der dokumenterer fri bevægelighed som selvforsørgende.
3.) Mit tyske personlige identifikations- og skattenummer.
4.) Elregning fra Stadtwerke Flensburg
5.) Dokument for oprettelse af tysk konto
6.) Kontoudskrift fra tysk konto (hvor flere af kvitteringerne ud fra dato og beløb er rigeligt bevis for at det er mit tyske kreditkort der bliver brugt)
7.) 17 kvitteringer på leveomkostninger
8.) Kvitteringer på køb af diesel
9.) Ejerskabsbevis på tysk ejet og indregistreret bil
10.) Skriftlig selverklæring om at jeg 2 gange i januar er blevet stoppet under told & skats razzia, i min tyske bil uden anmærkninger (bevares, hvis jeg ikke har orden i papirerne overfor told & skat, står jeg overfor en regning på 700.000 kr)
11.) Regnestykke og forklaring, der binder mine kørte antal km sammen med antal arbejdsdage og dieselkvitteringer (når der ellers har været muligt at få en kvittering). Min gamle bil blev totalskadet, så det er umuligt at bevise hvor langt jeg i den havde kørt.

Alt dette taget i mente, skal det siges at vi endnu kæmper med at få vores sag genoptaget.
I dag fik vi email fra S.H., og jeg er endda så sødt et menneske at jeg slører det meste af sagsbehandlerens navn med "X"er, da det er min kone og jeg, der er ofrene i denne sag:
Hej Dxxxxxx

I forbindelse med behandling af din ansøgning om genoptagelse, bedes du fremsende kontoudskrift for november og december 2010 samt for februar 2011.

Du bedes endvidere fremsende kopi af kreditkort med kortnr. xxxx xxxx xxxx 5099 samt xxxx xxxx xxxx xxx 4199, da du har anvendt disse kort i forbindelse med diverse køb i Tyskland.

Du bedes endvidere fremsende eventuelle flere kvitteringer for køb af benzin, eller hvis du har anvendt dit kreditkort i forbindelse med køb af benzin, kan du fremsende en kontoudskrift, hvoraf alle købene fremgår.

Sidst bedes du også fremsende dokumentation for, hvor mange km du har kørt med din bil.

Med venlig hilsen

SXXXXXX HXXXXX
Fuldmægtig
EU-enheden
I morgen starter krigen, nu kan vi simpelthen ikke være venlige mere..!

Alene forhindrer hun til stadighed min ret til fri bevægelighed, da hun vil se at jeg stadig fører et faktisk og reelt ophold i Tyskland, på snart 5. måned (på trods af at vi i min sag ikke har et minimumskrav på længden af ophold), hvilket jeg selvfølgelig fuldt ud kan dokumentere, det virker bare bizart at skulle gå i så nøjagtige detaljer, da jeg selvfølgelig har fridage indimellem og bruger min bil til andet end at køre på arbejde. Vi er bare hunderædde for at flytte tilbage til Danmark når sagen bliver behandlet sådan her.

HJÆLP, hvad gør vi, udover det åbenlyse at samle sagens løse tråde fra hendes side i et par dokumenter, og indgive dette til en advokat? (Disse dokumenter lavede jeg tilfældigvis i går, der beskriver forløbet fra den dag jeg skrev under på lejekontrakten i Flensborg, og en detaljeret opsamling af hendes "vurdering af sagen").

reza4life

Re: Svar fra S.H.

Indlæg af reza4life » 28.02.2011 19:11:09

Hende der S.H er psykisk syg,hun spænder ben for alle de sager hun behandler det er da utroligt at hun tror at alle snyder sig ind i Danmark,selvom man har realt ophold i et EU land.Pia kærsgaard og Lars Lykke må da være meget stolt over S.H for hun er mere krævende end hvad loven tillader.
Senest rettet af reza4life 28.02.2011 21:07:07, rettet i alt 1 gang.

Tanja72

Indlæg af Tanja72 » 28.02.2011 21:03:49

Jeg synes at det er en god idé at du snakker med en advokat der har på udlændingeret, for hende her giver altså ikke baaare op. Bare min mening.
Senest rettet af Tanja72 22.01.2015 18:31:49, rettet i alt 1 gang.

FLårhus

Indlæg af FLårhus » 28.02.2011 21:17:25

Kan indsende en klage, og i denne klage forlange at få tildelt en sagsbehandler der behandler sagen professionelt.

reza4life

Indlæg af reza4life » 28.02.2011 21:32:19

Det kunne være fedt at blande pressen ind i denne sag,Hvor 3 forskellige personer der bliver behandlet af samme sagsbehandler på amatøragtigt måde.Jeg tror at den vil få stor omtale i aviserne.

FLårhus

Indlæg af FLårhus » 28.02.2011 22:02:39

Det ville næsten være synd for Birthe Rønn Hornbech med endnu et slag under bæltestedet.. :lol:

Men seriøst, føler/følte i også at i skulle skære ALT ud i pap for hende? Altså, jeg har allerede een gang skåret det ud meget pædagogisk og med regnestykke og det hele, at jeg i min nye bil, fra 21 december til 7. februar, på 24 arbejdsdage havde kørt 6000 km. Jeg har 124 km hver vej, det giver 2 x 124 = 248. Modsat regnet på kilometerstand ca 123.000 (21 december) og 130996 (7.februar) godt og vel 6000 km. 6000 km fordelt på 24 arbejdsdage = 250 km. Men jeg kan godt forstå hendes tvivl, hvor bliver de sidste 2 km af!??!? Mon jeg har et liv udover at arbejde, er mit ophold rent slavisk og bruger jeg kun min bil til at køre på arbejde??!? Jeg tror S.H. har fat i noget, der er måske snak om konspirationer her..!
Jeg ser mig selv som rimelig begavet når det kommer til biler, men jeg har ikke den fjerneste anelse om hvor jeg kan fremskaffe et dokument (som hun jo nu faktisk kræver) der kan legalisere min bils kilometerstand. Måske FDM, eller vil de bare dø af grin over mig når jeg forklarer hvorfor jeg skal bruge dokumentation på dette?

Jeg har på fornemmelsen af at da jeg i mit opslag også afslører 2. bogstav i fornavn og efternavn - hvad er oddsene for at der er 2 på US med samme initialer og samme 2. bogstav i begge navne?

Tanja72

Indlæg af Tanja72 » 28.02.2011 22:13:38

FLårhus skrev:Det ville næsten være synd for Birthe Rønn Hornbech med endnu et slag under bæltestedet.. :lol:

Men seriøst, føler/følte i også at i skulle skære ALT ud i pap for hende? Altså, jeg har allerede een gang skåret det ud meget pædagogisk og med regnestykke og det hele, at jeg i min nye bil, fra 21 december til 7. februar, på 24 arbejdsdage havde kørt 6000 km. Jeg har 124 km hver vej, det giver 2 x 124 = 248. Modsat regnet på kilometerstand ca 123.000 (21 december) og 130996 (7.februar) godt og vel 6000 km. 6000 km fordelt på 24 arbejdsdage = 250 km. Men jeg kan godt forstå hendes tvivl, hvor bliver de sidste 2 km af!??!? Mon jeg har et liv udover at arbejde, er mit ophold rent slavisk og bruger jeg kun min bil til at køre på arbejde??!? Jeg tror S.H. har fat i noget, der er måske snak om konspirationer her..!
Jeg ser mig selv som rimelig begavet når det kommer til biler, men jeg har ikke den fjerneste anelse om hvor jeg kan fremskaffe et dokument (som hun jo nu faktisk kræver) der kan legalisere min bils kilometerstand. Måske FDM, eller vil de bare dø af grin over mig når jeg forklarer hvorfor jeg skal bruge dokumentation på dette?

Jeg har på fornemmelsen af at da jeg i mit opslag også afslører 2. bogstav i fornavn og efternavn - hvad er oddsene for at der er 2 på US med samme initialer og samme 2. bogstav i begge navne?
:(.
Senest rettet af Tanja72 22.01.2015 18:32:27, rettet i alt 1 gang.

reza4life

Indlæg af reza4life » 28.02.2011 22:32:43

Tag kontakt til http://www.speedometer.dk/ og forklar dem dit problem,så tror jeg gerne at de finder på en løsning på problemet 8)

Bare husk at medbringe en avis fra 21 december 2010 samt et digital kamera.Så er den dokumentation klaret. :lol:

Jeg gad godt at se S.H fjæs hvor du sender hende 2 stk billeder,for dokumentation hun troede var umuligt at bevise.

Ej det er bare pjat det jeg skriver,du skal ikke gøre som jeg har skrevet,bare skriv til hende

Hertil skal jeg bemærke, at jeg ikke kan se, at dette har nogen form for relevans for sagen.At i kræver dokumentation for min bils kmtæller for det står ikke i eu- bekendtgørelsen.

Tanja72

Indlæg af Tanja72 » 28.02.2011 23:06:34

Måske skulle man bare sende EU-beknedtgørelsen til S.H så hun kunne lære reglerne?

FLårhus

Indlæg af FLårhus » 28.02.2011 23:58:30

Det er godt at man stadig kan grine lidt over hvor hul i hovedet det er.

Jeg skal nu sidde resten af natten for at finde ud af hvordan jeg inden i morgen skal dokumentere dette, men har indtil videre lavet screendumps fra min netbank, da jeg ikke kan bevise mine benzin/dieselkøb (som jeg kun køber med mit VISA dankort i Danmark, da man jo køber hvor det er billigst), og jeg har selvfølgelig af respekt for min families privatliv og privatøkonomi censureret ALT der ikke har med brændstof at gøre - vi søger jo trods alt efter EU-retten. Jeg gør dette i aften/nat, først og fremmest fordi jeg nu i min stædighed, er pisse rasende over at hun opkræver tåbelige udtømmende oplysninger, og fordi jeg har telefontid med hende i morgen fra kl 9-12, selvom jeg kl 5.00 skal køre 1½ time for at møde op til en 8 timers arbejdsdag.

Jeg tror at jeg opfører dette på et excel regneark, hvor jeg sammenholdt med mine screendumps lister op hvor mange penge jeg siden jeg flyttede til Tyskland, har brugt på brændstof. Hun kan derefter fandengalme ikke mene det seriøst, hvis hendes regnestykke så ikke går op.

Næste skridt bliver pressen og EU-domstolen.

Jeg vælger at ignorere de resterende punkter hun beder om, da de ingen virkning har på vores sag når jeg "forhåbentlig" endelig uimodstrideligt har bevist mit faktiske og reelle ophold fra dag 1 har været en realitet.

FLårhus

Indlæg af FLårhus » 01.03.2011 00:02:02

Tanja72 skrev:Måske skulle man bare sende EU-beknedtgørelsen til S.H så hun kunne lære reglerne?
Den ryger da lige i skraldespanden, ligesom mine mails førhen gjorde... :lol:

Spøg til side, hun kender nok sine smuthuller, og bruger dem vel flittigt så længe folk ikke protesterer - med det direktiv du nævner - løfter over hovedet.

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 01.03.2011 08:13:41

Jeg synes, at det er en glimrende ide, hvis alle skribenterne i denne tråd stikker hovederne sammen f.eks. via PB, og herefter retter en samlet henvendelse til pressen med deres historier. Journalister elsker normalt historier om denne form for grotesk sagsbehandling, hvor man vil se dokumentation for, at et barn kører alene i Øresundstoget, eller hvor mange kilometer en bil har kørt.

Hvis der er interesse for det, så har jeg mailadresser på adskillige journalister, der tidligere har dækket udlændingeområdet for diverse medier. Det er bare at sende mig en PB.

En anden mulighed for at stoppe cirkuset, hvis man føler sig kørt rundt i managen, er ganske enkelt at meddele, at man ikke ønsker at fremsende mere dokumentation, og at man beder US om at træffe afgørelse i sagen på det foreliggende grundlag.

Så får man enten sit opholdskort, eller også får man et afslag, som man kan klage over til Integrationsministeriet. Og derved kommer der så en ny sagsbehandler på.

Hvis I vælger den løsning, så bør de af jer, som allerede har ventet længe, gøre opmærksom på, at opholdskort ifølge EU´s direktiv skal udstedes på højest 6 måneder. Har US allerede brugt 5½ måned på at sidde og fedte rundt i sagen, skal de altså have f... ud af r.... og gøre den færdig på højest 14 dage.

I er også allesammen meget velkomne til at skrive til rådgivningsmailen, så vi kan kigge på jeres sager der.

reza4life

Indlæg af reza4life » 01.03.2011 11:07:40

FLårhus og Tanja72 er i friske på at smide jeres historie til pressen.Jeg er selv 100% klar hvis i hopper med på båden. :D

FLårhus

Indlæg af FLårhus » 01.03.2011 12:12:40

fundiver199 skrev:Jeg synes, at det er en glimrende ide, hvis alle skribenterne i denne tråd stikker hovederne sammen f.eks. via PB, og herefter retter en samlet henvendelse til pressen med deres historier. Journalister elsker normalt historier om denne form for grotesk sagsbehandling, hvor man vil se dokumentation for, at et barn kører alene i Øresundstoget, eller hvor mange kilometer en bil har kørt.

Hvis der er interesse for det, så har jeg mailadresser på adskillige journalister, der tidligere har dækket udlændingeområdet for diverse medier. Det er bare at sende mig en PB.

En anden mulighed for at stoppe cirkuset, hvis man føler sig kørt rundt i managen, er ganske enkelt at meddele, at man ikke ønsker at fremsende mere dokumentation, og at man beder US om at træffe afgørelse i sagen på det foreliggende grundlag.

Så får man enten sit opholdskort, eller også får man et afslag, som man kan klage over til Integrationsministeriet. Og derved kommer der så en ny sagsbehandler på.

Hvis I vælger den løsning, så bør de af jer, som allerede har ventet længe, gøre opmærksom på, at opholdskort ifølge EU´s direktiv skal udstedes på højest 6 måneder. Har US allerede brugt 5½ måned på at sidde og fedte rundt i sagen, skal de altså have f... ud af r.... og gøre den færdig på højest 14 dage.

I er også allesammen meget velkomne til at skrive til rådgivningsmailen, så vi kan kigge på jeres sager der.
Jeg har ikke sovet siden mandag morgen kl 5.00 nu, jeg er MEGET træt. Jeg brugte hele natten på at skrive en email med følgende udklip som jeg gerne vil offentliggøre:
Jeg har nu i skrivende stund, takket være en upræcis email fra dig, ikke sovet siden kl 5.00 mandag morgen, og skal om 1 time afsted på arbejde igen. Jeg har siddet her siden jeg kom hjem kl 16.30, indtil nu, og har tænkt og gættet mig frem til hvad du denne gang helt konkret søger. Jeg har i mellemtiden også brugt en del tid på at udelukke dine efterspørgsler 1 efter 1, gennem allerede fremsendte dokumenter, og få mig endelig ikke til at begynde at remse op fra 2004/38/EF, derigennem også vurderingen og afslaget på vores ansøgning, sammenført med forskrifter fra www.nyidanmark.dk, for det tror jeg slet ikke vi har tid til, hvis vi kun har tid til at tale mellem kl 9-12 idag tirsdag 1.3.2011.
Hvor står vi idag, når du så modtager disse nye dokumenter? Kan vi stole på dig, og levering af den professionelle sagsbehandling jeg som dansk statsborger forventer, i henhold til min families rettigheder? Man kan ikke undgå at høre om hvilke metoder Birthe Rønn Hornbech, lader florere i det danske integrationsministerium, og det indleder jo kun til skeptiske tanker omkring vores "konkrete" sag. Vi kender takket være www.aegteskabudengraenser.dk til samtlige af vores rettigheder, og disse bliver ikke mødt i tilfredsstillende omfang, dette ser vi gerne ændret pr. 1.3.2011.
Du får hermed tilsendt 11 billedfiler, altså screendumps af min netbank. Jeg har markeret alle mine benzin/dieselkøb, endda 2 måneder før denne sag endte på dit bord. Disse lænker mit danske VISA kort sammen med samtlige benzinkøb. Jeg har censureret alt andet end købene af brændstof, som du har bedt dokumenteret.
Hvordan kan du ydermere igennem vurderingen af ansøgningen lægge vægt på, at jeg ikke har dokumenteret vand, varme og kabel-tv, når det i bunden af side 3 i lejekontrakten, tydeligt fremgår som værende en forholdsvis stor procentdel af huslejen, der samlet er på 518 euro/måned?

Jeg beklager alle spørgsmålene, men nu har alt dette virvar fået mig til at tænke over alle aspekter, ned i hver eneste nidkære detalje. Jeg beder dig derfor nu pænt om at give min familie en præcis, forståelig og professionel sagsbehandling, som vi har krav på.
Da jeg ringede op kl 9.00, sikkert som den første til at sige godmorgen til hende, spurgte jeg straks indtil citatet med huslejen, brændstofdokumentationen, osv, indtil jeg næsten følte at jeg gik over stregen. Til sidst blev der så sagt fra den anden ende at røret: "Sagen er jo nu fuldt belyst", og det opfatter jeg nu som værende den sidste email jeg sender til US.

Vi får svar hurtigst muligt nu.

Tanja72

Indlæg af Tanja72 » 01.03.2011 13:51:24

Krydser fingerne for at hun giver jer det opholdskort ;)

Besvar