Fængslet dansk mand
Fængslet dansk mand
Jeg er en dansk mand som har boet i spanien i 12 år. På grund af en sag om hash, blev jeg anholdt af det danske politi og sendt til danmark, hvor jeg blev i dømt 3 år og 3 mdr og jeg afsoner nu i dk. Min kone og barn ( 4 år ) flyttede derfor til dk. i september. Min kone som er spansk statsborger (Oprindelig argentinsk) snakkede med udlændingestyrelsen i odense, hvor hun er bosat. De fortalte hende, at med 70.000 kr på en konto, ville hun kunne ansøge om personnummer og få arbejdstilladelse. Hun startede med at lære dansk og er nu på niveu 2.Hun har søgt mange jobs,men uden held. Nu kommer problemet, da hun imellem tiden har brugt de 70.000 kr på at leve og til køb af en bil til 15.000 kr, er hun blevet indkaldt til møde på mogensesvej 24 i odense for at få afklaret sin opholdstilladelse. Hvilke rettigheder har hun til at få hjælp( starthjælp, børnepenge, huslejetilskud)
Re: Fængslet dansk mand
Uden job og efter kun 3-4 måneder i dk, står hun desværre til at blive hjemsendt, hvis hun ikke kan klare sig selv økonomisk.
Hvis hun derimod får sig et job, bliver hun ikke sendt hjem
Hvis hun derimod får sig et job, bliver hun ikke sendt hjem
Hun har fået at vide at hun skal forlade dk.Vi har anket afgørelsen, til udlændingestyrelsen. Vi har også spurgt om familesammenføring, men fået nej så længe ankesagen kører. Må min kone heller ikke arbejde ?knuderik skrev:Jeg er en dansk mand som har boet i spanien i 12 år. På grund af en sag om hash, blev jeg anholdt af det danske politi og sendt til danmark, hvor jeg blev i dømt 3 år og 3 mdr og jeg afsoner nu i dk. Min kone og barn ( 4 år ) flyttede derfor til dk. i september. Min kone som er spansk statsborger (Oprindelig argentinsk) snakkede med udlændingestyrelsen i odense, hvor hun er bosat. De fortalte hende, at med 70.000 kr på en konto, ville hun kunne ansøge om personnummer og få arbejdstilladelse. Hun startede med at lære dansk og er nu på niveu 2.Hun har søgt mange jobs,men uden held. Nu kommer problemet, da hun imellem tiden har brugt de 70.000 kr på at leve og til køb af en bil til 15.000 kr, er hun blevet indkaldt til møde på mogensesvej 24 i odense for at få afklaret sin opholdstilladelse. Hvilke rettigheder har hun til at få hjælp( starthjælp, børnepenge, huslejetilskud)
Jo, som EU-borger må hun uden videre tage et hvilket som helst job i Danmark. Derfor gælder det jo også bare om at blive selvforsørgende hurtigst muligt, for ellers vil hun blive sendt hjem.
Tak for svaret. Det er da rart at vide at min kone kan få lov til at arbejde selvom ankesagen kører. Hun starter i næste uge.
-
fundiver199
Det er jo netop din kones manglende arbejde samt manglende fede bankkonto, som er årsagen til, at hun er blevet bedt om at forlade Danmark. Så selvfølgelig ændrer det sagen helt, hvis hun nu har fundet sig et job.
Det skal dog være et regulært job ved et vist ugentligt timetal og/eller en vis indtægt, ellers kan det ikke bruges til at opfylde kravene.
Det skal dog være et regulært job ved et vist ugentligt timetal og/eller en vis indtægt, ellers kan det ikke bruges til at opfylde kravene.