Mit navn er Josephine
(Jeg er den veninde Elizabeth.marie omtalter i et tidligere indlæg: "FS efter EU regler??" fra d. 30.11.2010 )...
Jeg har et spørgsmål til dig fundiver199 (eller andre der måtte vide det)..
Du skriver i svaret til Elizabeth at vi skal til Sverige inden min mands opholdstilladelse udløber d.1 januar og søge om opholdskort til ham.
HVIS nu vi først får en lejlighed d.1 januar er vi så for sent på den?
Skal vi ikke først melde adresseændring til skatteverket?
Derefter søge om persennummer til mig?
Og er det ikke først efter at disse ting er gjort, at vi kan søge om et opholdskort til ham?
- Kan vi søge om opholdskortet inden jeg får mit personnummer? - hvis vi fx oplyser dem om at vi har søgt det og bare venter på at få det???
Hvis det er for sent - kan vi så istedet søge om et visum til Norge til ham? Hans bror bor nemlig i Norge, så vi kunne bede ham om at invitere ham dertil? -Eller er det også for sent eftersom der er under en måned til hans opholdstilladelse her i Danmark ophører??
På forhånd tusind tak for hjælpen
Flytning til Sverige - HURTIGT
Re: Flytning til Sverige - HURTIGT
Norge er med i schengen, så han skal først rejse ud af schengenområdet, før han kan søge om et nyt visum.
I kan godt tage hen på migrationsverket og søge opholdskort, selv uden personnummer. Det må I så bare indsende efterfølgende.
Vær opmærksom på at hele Sverige er lukket ned 1. Januar, så I ikke går forgæves til skatteverket og migrationsverket.
I kan godt tage hen på migrationsverket og søge opholdskort, selv uden personnummer. Det må I så bare indsende efterfølgende.
Vær opmærksom på at hele Sverige er lukket ned 1. Januar, så I ikke går forgæves til skatteverket og migrationsverket.
-
fundiver199
Re: Flytning til Sverige - HURTIGT
Hvis du får en bolig pr. 1/1 2011, så kan I vel henvende jer til både skatteverk og migrationsverk med lejekontrakten i hånden, inden de lukker ned for nytåret.
I kan jo f.eks. sige, at I indtil 1/1 2011 bor på vandrehjem i Malmø eller hos nogle venner i Lund.
I Danmark kan man vel også henvende sig til folkeregisteret 17/2 og fortælle, at man flytter til kommunen pr. 1/3.
I kan jo f.eks. sige, at I indtil 1/1 2011 bor på vandrehjem i Malmø eller hos nogle venner i Lund.
I Danmark kan man vel også henvende sig til folkeregisteret 17/2 og fortælle, at man flytter til kommunen pr. 1/3.