Ansøgning afvist

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Dilava

Re: Ansøgning afvist

Indlæg af Dilava » 27.11.2010 19:37:03

Når først vi har fået en bolig kan vi herefter starte med at samle yderligere dokumetationer og beviser på vores reele ophold i sverige. (sådan noget som indkøbsbon, tlf regninger osv havde vi nemlig ikke) Der skal gå de her 3 mdr før vi kan indsende en ny ansøgning. Vi valgte ikke at klage over vores afslag fordi vores advokat mente vi havde for "svage" dokumenter.
Derfor rådede hun os til at skaffe de bedste beviser indenfor 3 mdr også indsende en ny ansøgning.

Spørgsmålet er bare, om der igen skal gå 7-8 mdr før vi for svar/godkendelse til at komme til dk, selvom US allerede har vores tidligere ansøgning. Jeg håber virkelig de kan spare os for al den tid de bruger, når de kender til vores sag på forhånd.
Man kan bare håbe på det bedste.

Dilava

fundiver199

Re: Ansøgning afvist

Indlæg af fundiver199 » 28.11.2010 11:41:55

Den allerbedste dokumentation vil være en tidsubegrænset lejekontrakt samt huslejekvitteringer. Har man det og et svensk personnummerbevis samt svensk opholdskort, så mener jeg ikke, at Danmark kan tillade sig at forlange noget som helst yderligere. Men selvfølgelig skader det ikke at indsamle de andre ting, som du nævner, tegne en forsikring, åbne en bankkonto og så videre. Det gælder jo om ikke at give US en undskyldning for at give jer afslag igen.

Jeg er enig i jeres advokats vurdering. Med den relativt svage dokumentation, som I har p.t., vil Integrationsministeriet som stor sandsynlighed fastholde afslaget, hvis I klager over det. Så lad være med at bruge tid og kræfter på det.

Besvar