Krav til FS via EU reglerne

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Alushi123

Krav til FS via EU reglerne

Indlæg af Alushi123 » 12.11.2010 13:19:04

Hej alle sammen

jeg henvender mig endnu engang til eksperterne på området... håber i har tid til lige at svare mig på følgende.

Min kone har søgt familiesammenføring til Sverige via EU reglerne. Jeg havde ellers tænkt mig at søge via de svenske internationale regle. men hun fik besked fra konsulatet i libanon at dette kunne hun ikke. grundet at jeg var dansk statsborger, men boede i sverige og arbejdede i DK. kan det passe???

men nu har hun så søgt. og så er jeg bare bekymret for kravene for boligen?

jeg har prøvet at søge på migrationsverket om EU kravene. men kunne ikke finde dem. kan jeg få et link evt?

eller hvis i måske kender kravene kunne i sige mig om mit boligforhold er iorden??

Jeg bor i landskrona nu. det er en 2 værelses lejlighed (1 soverum, 1 hverdagsrum). på ca 70 km3. og det er en jeg lejer fra en veninde. hun har førstehånds kontrakten. så det er en innebo jeg har registreret. jeg har ikk nogen kontrakt med hende endnu. men det kan jeg sagtens få lavet. men er dette tilstrækkeligt for kravene????
og hun bor ikk selv i lejligheden men hun vil ikke af med den. så jeg har den i princippet for mig selv.

men kræver migrationsverket en godkendelse fra selve boligselskabet?
og kan det passe at der er en krav der lyder på at boligen skal være en førstehåndskontrakt eller en fremleje i MIN. 3 år???

jeg er bare belvet nervøs nu. fordi det ikke lige kom til at gå efter planen med ansøgningen..

jeg takker på forhånd.
mvh Alushi

skaanebo

Re: Krav til FS via EU reglerne

Indlæg af skaanebo » 12.11.2010 19:41:30

Prøv at læse her, det er fuldstændig samme problem I er stødt ind i:

viewtopic.php?f=20&t=5843&p=35739&hilit ... der#p35739

Nu er det jo ikke ligegyldigt om man søger efter det ene eller det andet regelsæt, da det kan have konsekvenser for fremtiden, så jeg synes, I skulle overveje, om I ikke skal kontakte Migrationsverket og få dem til at sætte ambassaden på plads.

Dine boligforhold er ligegyldige, så længe I faktisk kan blive folkeregistret der.

Alushi123

Indlæg af Alushi123 » 12.11.2010 20:15:49

uhhh oki. perfekt. for det er nemlig også noget jeg skal have på plads med min udlejer og boligselskabet.og det skal jeg have fundet ud af på mandag...

mange tak skaanebo... jeg værdsætter virkelig hjælpen.

hehe og det er forresten mig erdal snakker om. det er min kammerat.. han blev ikk så glad da jeg fortalte ham hva der skete på konsulatet :D

jeg må heller trøste ham lidt hehe.

Alushi123

Indlæg af Alushi123 » 19.11.2010 11:23:38

Jamen så er jeg her igen med et nyt spørgesmål kære venner :?

som tidligere skrevet har min kone nu søgt FS for ca 3 uger siden via EU-reglen. og jeg venter stadig med at høre fra Migrationsverket.

men da min kone søgte havde jeg jo lejet en lejlighed fra en veninde.
og nu har jeg søgt min egen lejlighed og på 3 dage har jeg fået mit eget med førsthåndskontrakt og hele molevitten.

har det noget betydning for ansøgnings processen at jeg har skiftet adresse mit i det hele?????? kan det skade??
nu hvor boligforholdet er skiftet til det bedre??

tak på forhånd.

OBS OBS OBS....

Til alle jer der søger bolig og står og mangler..

så kan jeg anbefale at gå ind på Svenskahus.se og se de ledige lejligheder der.

Jeg skrev en ansøgning til dem d. 17/11/2010. hvor jeg fortalte mit ønske og boligforhold som jeg ønsker at leje osv.
og vedhæftede fast arbejdskontrakt med lønsedler og årsopgørelser osv.
d. 18/11/2010 morgen ringede de til mig og sagde jeg skulle komme op og se på nogle lejligheder. og det gjorde jeg. og i dag d.19/11/2010 ringede de til mig og sagde kontrakten er klar og jeg skal op og skrive under på mandag!!!

det har været en fantastisk oplevelse. og jeg har virkelig fået mere ro i sindet nu hvor det er mit eget bolig.

så hvis i ikke har noget imod at bo i landskrona så synes jeg i skulle prøve at ansøge som nævnt.... det virkede for mig i hvertfald :D

hej så længe.
mvh
Alushi123

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 19.11.2010 11:27:57

Tillykke med lejligheden og nej, det er da ikke noget problem. Du skal bare sørge for at du er korrekt folkeregistreret, så din nye adresse automatisk dukker op, hvis man søger på dit svenske personnr.

Du kan også gøre brug af www.adressandring.se

Alushi123

Indlæg af Alushi123 » 19.11.2010 13:22:52

mange mange tak :D

hehe jeg tænkte heller ikke det ville være noget problem. men det dejligt at få dette bekraftet :D

og tusind tak for linket :)

Besvar