NU er det nok - vi tager sverige løsningen !!!!!

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
jesmal

NU er det nok - vi tager sverige løsningen !!!!!

Indlæg af jesmal » 11.11.2010 22:22:46

alle i skønne kloge hoveder.. Nu trænger jeg til lidt hjælp/info.

Vi har fået nok af denne banan stat. Så vi tager til Sverige.

Jeg skal dog væfre helt sikker på følgende.

-Landet ligger sådan at jeg til dagligt arbejder fuld tid herhjemme i Odense. Jeg kan blive "udstationeret" til en af vores afdelinger i KBH - for 3 måneder. Vil dette være nok, som et reel ophold i Sverige - hvis vi vel og mærket sørger for at have alt andet på sin plads, som bank konti i SE, gemme alle kvitteringe for husleje, internet, tlf fritids aktiviteter, kasse boner, bro billet hver dag, etc??!!

_. Min anden tvivl er at vi har en datter på 2 år, som jeg ikke ser nogen grund til at skal starte i Svensk dag instution for 3 måneder, for at starte i noget i DK, vil de se skidt på dette, ved ansøgningen om at komme tilbae til DK??

- Sidst men ikke mindst, jeg har ladet mig høre at mit fuldtids job i Dk ikke vil være nok for at kunne benytte EU reglerne, men at jeg SKAL hav været arbejdstager i det pågælendene land også?? :?:

Tak for altid brugbar hjælp!

skaanebo

Re: NU er det nok - vi tager sverige løsningen !!!!!

Indlæg af skaanebo » 11.11.2010 22:47:07

Den skudsikre løsning er, at din datter kommer i svensk daginstitution. For det vil netop kunne være en grund til US til at afvise jeres ansøgning om opholdskort, da man så kan sige, at din hensigt ikke har været at tage faktisk og reelt ophold i Sverige, men nærmere har haft ferielignende karakter.

Og 3 måneder er nok, og du må gerne arbejde i København og bo i Sverige.

jesmal

Indlæg af jesmal » 11.11.2010 22:56:56

Tusind tak for dit hurtige svar skaanebo...

Mht daginstutionen, så bliver det garanteret problematisk at få en pasnings mulighed for hende hurtigt i SE, hvertfald hvis det er ligesom DK :?

jesmal

Indlæg af jesmal » 11.11.2010 23:04:16

Hvad med det de kalder en " öppna förskolan " det rr jo et sted hvor barn o9g forældre kommer sammen, og det kunne farmand jo passende gøre mens jeg jobber :)

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 14.11.2010 18:42:37

Det kan vel let tage mere end 3 måneder at få en institutionsplads, så måske kan I nøjes med at lade din datter skrive op og så gemme dokumentation for det :wink:

Besvar