fik afslag til visum

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
mehdi

fik afslag til visum

Indlæg af mehdi » 10.09.2010 17:28:27

Min kone fik afslag til visum idag, de har ikke sagt grunden til hvorfor hun har fået afslag det få vi først vide på mandag. men hvad skal vi gøre nu?? er der andre muligheder? håber er der nogen der kan hjælpe os.

skaanebo

Re: fik afslag til visum

Indlæg af skaanebo » 11.09.2010 08:50:51

Det er svært at hjælpe uden at kende begrundelsen, så vent til på mandag og fortæl så hele historien der.

mehdi

Indlæg af mehdi » 12.09.2010 20:14:08

Jeg ringede til den iranske ambassade og spurgt dem om hvorfor min kone fik afslag og grunden var at vi ikke har registeret vores ægteskab i sverige og at jeg ikke har et arbejde. Grunden til at jeg ikke har noget arbejde er at jeg studere i københavn og kun få su.
Men nu ved jeg ikke hvad jeg skal gøre? hvor jeg skal hen og snakke. Jeg skal snart til skatteverket og registere vore ægteskab men hvordan skal vi så søge visum igen.håber nogen der kan hjælpe mig

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 12.09.2010 22:13:37

Det er klart en fejl, hvis ægteskabet ikke er blevet registreret, for I skal naturligvis bevise, at I er gift med hinanden, for at din ægtefælle kan få det særlige visum til ægtefæller til EU-borgere.

Og ang. økonomi må du jo bare dokumentere din indkomst, fx med SU-meddelelse og årsopgørelse fra Danmark.

krikris
Geografisk sted: denmark

Indlæg af krikris » 13.09.2010 06:04:09

Man er nødt til at starte fra begyndelsen; altså først og fremmest få reg et man er gift sørge for at have al ønsket dokumentation fra den (formoder jeg) svenske ambasssade i Iran f.eks ens bolig forhold indkomst forhold etc ., i Sverige.Det kan være lidt individuelt havd de forskellige ambassader rundt om i verdenen ønsker af dokumenation på det reelt etablerede ophold i Sverige. Er alt iorden, får man også sit visum,

mehdi

Indlæg af mehdi » 13.09.2010 07:19:22

Det er imigrationsverket der har taget beslutning og de har ikke sagt noget om min bolige.Lige et andet spørgsmål hvilket papire skal jeg sende til dem at vise at jeg få su? og hvor er det vi skal hen og aflevere vores ansøgning igen det er ikke den iranske ambassade vi skal aflever da de sagde til mig at de har lukket sagen og vi skal aflever et andet sted, men hvor skal vi så hen og aflever den.

krikris
Geografisk sted: denmark

Indlæg af krikris » 13.09.2010 08:04:11

Din kone skal afleverer ansøgningen om visum på den svenske ambassade i Iran. Du får vel en udskift fra SU med dit SU? Det er den du skal vedlægge samt f.eks dit forskudsopgørelse fra DK, men prøv at kontakte den svenske ambassade i Iran og hør med dem og hvilke papirer de vil at de kone skal vedlægge. Husk det er din kone som søger visum ikke dig.

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 14.09.2010 13:16:41

Det centrale i sagen er givetvis, at du ikke har fået registreret dit ægteskab i hverken Danmark eller Sverige. Den fejl er der også andre forumskribenter, som har gjort. Er man blevet gift i udlandet, så er første skridt i en familiesammenføring at få sit ægteskab registreret i det land, hvor man bor. For hvis myndighederne ikke har dokumentation for, at man er gift, så kan der naturligvis ikke tages hensyn til dette, når ens ægtefælle f.eks. søger om visum.

I må vel have gjort jer nogle tanker om, hvad I skal leve af i Sverige ud over din SU. Og så er det blot et spørgsmål om at dokumentere dette over for de svenske myndigheder. Ganske vist er I først forpligtet til at dokumentere dette, når din kone søger om opholdskort i Sverige. Men visumansøgningen går givetvis også meget nemmere og hurtigere igennem, hvis du allerede der dokumenterer, at du ikke lever af at samle flasker, tigge i S-toget eller sælge hash på Nørrebro. Så næste gang, din kone søger om visum, bør hun vedlægge følgende papirer fra dig:

• Kopi af dit pas
• Personnummerbevis med henblik på inbjüdan
• SU-meddelelse
• Seneste årsopgørelse fra Skat
• Kontoudtog fra din bank, hvis du lever af opsparet formue
• Anden relevant dokumentation for din økonomi f.eks. dokumentation for modtagelse af studielån, lønsedler fra fritidsjob m.m.

Besvar