Hejsa,
For at starte med vil jeg takker til alle jer som har været et stort hjælp hele vejen igennem.
Endelig har min mand fået opholdskort via eu-regler i Sverige. Nu tænker vi på at flytte tilbage til Dk d. 1 september.
Jeg har boet i Sverige siden december 2009 i et værelse i et hus hvor der har været delebad og køkken.
I april 2010 fandt jeg en lejlighed i Malmø. Min mand kom herop i d. 6. april. Så vi har boet sammen siden april.
Det eneste jeg kan dokumentere fra december til april er en lejekontrakt og huslejekvitteringer og jo et par gange hvor jeg har hævet penge i en automat. Andet har jeg desværre ikke rigtig kunne samle sammen indtil april 2010. Ja, der har jeg en del dokumentation for at jeg har haft et reelt ophold i sverige.
Grunden til at vi vil flytte tilbage til dk er, at den lejlighed jeg bor i nu i malmø ophør d. 1 september. samtidig med at den ejerlejlighed jeg har i dk som var fremlejet til en anden, er nu tom. Jeg måtte desværre ophør lejekontrakten på henne som boede i den pr. d.d, pga hun ikke havde betalt depositumet endnu.
Mit bekymring er bare hvis udlændingestyrelsen i dk spørger efter yderligere dukumentation for månederne fra december til april.
Mangler råd
så starter det næste skridt....
-
fundiver199
Re: så starter det næste skridt....
Hvis de giver afslag p.g.a. manglende dokumentation for tiden før 1. april 2010, må du klage over dette og om nødvendigt gå til domstolene. For alene tiden siden 1. april 2010 er jo rigeligt til, at du ”faktisk og reelt” har boet i Sverige.
Husk også at vedlægge ansøgningen dokumentation for din kones ophold i Sverige (svensk opholdskort) samt for din økonomi i al den tid, hvor du har boet der (lønsedler) samt din fremadrettede forsørgelsesev-ne (ansættelseskontrakt). Ud fra din kortfattede beskrivelse kan jeg ikke umiddelbart se nogen problemer i sagen.
Husk også at vedlægge ansøgningen dokumentation for din kones ophold i Sverige (svensk opholdskort) samt for din økonomi i al den tid, hvor du har boet der (lønsedler) samt din fremadrettede forsørgelsesev-ne (ansættelseskontrakt). Ud fra din kortfattede beskrivelse kan jeg ikke umiddelbart se nogen problemer i sagen.
fundiver hvad mener du med "Husk også at vedlægge ansøgningen"? mener du Eu-FA1 skema?
Og jo skal nok huske kopien af min mands opholdskort
Jeg har været på suplerende dagpenge indtil nu fra dansk A-kasse og så har jeg haft noget deltidsjob i dk på nogle få timer om ugen.
Og jo skal nok huske kopien af min mands opholdskort
Jeg har været på suplerende dagpenge indtil nu fra dansk A-kasse og så har jeg haft noget deltidsjob i dk på nogle få timer om ugen.
-
fundiver199
Ja det er EU-FA1, som I skal udfylde. Og så skal I vedlægge alt det forskellige dokumentation. Eller får I et brev med en frist på 14 dage til at fremsende det.