Nu nærmer tiden sig.. (PUT og svensk statsborgerskab)
-
Anabantids
Nu nærmer tiden sig.. (PUT og svensk statsborgerskab)
Hej alle!
Her i september har min mand og jeg opholdt os 5 år i Sverige. Min mands 5-årige opholdstilladelse blev tildelt eter eu-reglerne på baggrund af tilstrækkelige midler. Vi ansøgte om opholdstilladelsen okt. 2005 og fik den tildelt i feb. 2006.
I de sidste 5 års tid har jeg studeret, mens min mand har forsørget os (han har haft fuldtidsarbejde i ca. 3,5 år). Kan denne økonomiske fordeling være et problem?
- Hvilke papirer skal vi have med på migretionsverket?
- Og hvornår kan vi ansøge? (som jeg forstår det, kan vi ansøge allerede nu i oktober)
Hvis der er nogle, der allerede har været i gennem processen, må I meget gerne skrive en kort vejledning.
Med venlig hilsen
Kristine
Her i september har min mand og jeg opholdt os 5 år i Sverige. Min mands 5-årige opholdstilladelse blev tildelt eter eu-reglerne på baggrund af tilstrækkelige midler. Vi ansøgte om opholdstilladelsen okt. 2005 og fik den tildelt i feb. 2006.
I de sidste 5 års tid har jeg studeret, mens min mand har forsørget os (han har haft fuldtidsarbejde i ca. 3,5 år). Kan denne økonomiske fordeling være et problem?
- Hvilke papirer skal vi have med på migretionsverket?
- Og hvornår kan vi ansøge? (som jeg forstår det, kan vi ansøge allerede nu i oktober)
Hvis der er nogle, der allerede har været i gennem processen, må I meget gerne skrive en kort vejledning.
Med venlig hilsen
Kristine
-
Anabantids
Re: Nu nærmer tiden sig.. (PUT og svensk statsborgerskab)
Er der virkelig ingen, der har været denne proces igennem?
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Måske ville det hjælpe på svarmuligheden, hvis du skrev lidt tydeligere, hvad det er i tænker på at søge?
Er det PUT - eller er det statsborgerskab, og hvem af jer vil søge hvad?
Er det PUT - eller er det statsborgerskab, og hvem af jer vil søge hvad?
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
fundiver199
For at søge tidsubegrænset opholdskort skal din mand udfylde blanket 142011:
http://www.migrationsverket.se/info/1220.html
Det er forklaret i blanketten, hvad din mand skal vedlægge af dokumentation. Det står ikke i blanketten, men mon ikke man kan søge et par måneder før, 5-års dagen oprinder? For ellers står man jo pludselig helt uden opholdskort. Men det kan I jo spørge Migrationsverket om, de bider ikke, hvis man spørger dem om den slags praktiske detaljer
http://www.migrationsverket.se/info/1220.html
Det er forklaret i blanketten, hvad din mand skal vedlægge af dokumentation. Det står ikke i blanketten, men mon ikke man kan søge et par måneder før, 5-års dagen oprinder? For ellers står man jo pludselig helt uden opholdskort. Men det kan I jo spørge Migrationsverket om, de bider ikke, hvis man spørger dem om den slags praktiske detaljer
-
Anabantids
MH: Troede det fremgik af overskriften, men jeg uddyber gerne
. Det endeige mål er svensk statsborgerskab til min mand, men inden vi kommer så langt , skal den permanente opholdstilladelse jo i hus. Så spørgsmålene omhandler denne proces.
Fundiver: Tak for svar. Jeg har ved at søge i forummet fundet frem til svarene på mine spørgsmål.
Fundiver: Tak for svar. Jeg har ved at søge i forummet fundet frem til svarene på mine spørgsmål.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Det kunne jo fx have været dig, der ville skifte statsborgerskab og din mand, der skulle have PUT, med eller uden at skifte statsborgerskab.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG