Lige lidt ekstra hjælp har jeg brug for...
Jeg får min lejlighed i sverige i næste uge.
Min mand fra Tyrkiet vil så begynde at søge visum dertil
Når han så er kommet til Sverige så kan vi vel søge opholdskort til ham ikke? Men skal vi søge efter de nationale regler eller EU regler? De 2 forskellige ting forstår jeg ikke, og hvad med dokumentation af min indtægt?
Jeg har så et problem jeg ligger sygemeldt lige PT i forbindelse med min graviditet.
Min chef siger jeg ikke kan få sygedag penge med til sverige? Men der står da på nettet et sted jeg godt kan?
Dette er ca. 25.000 det er jo nok til at dække over os men må jeg gerne bruge mine sygedagpenge som tilstrækkelige midler? Det er jo en slags penge fra kommunen (fra jobbet men de får refunderet det af kommunen.)
Vi kender en som lige har fået opholdskort (2år) til Sverige via svenske national regler hans forlovet er fra sverige, er der forskel på om jeg flytter til sverige eller om hun har boet der hele livet? for han har lige fået det kort på baggrund af deres ægte hed og ikke noget med penge der skulle vises osv.
Hvilken forsikring skal han tegne? og hvad koster den ca i Tyrkiet? Nogle der ved det?
Jeg håber nogle kan give mig godt nyt omkring at jeg godt kan stadig forsat være syg fra jobbet og ikke tvinges til at ta på arb for at få ham hertil da jeg virkelig ikke kan pga graviditeten.
Camilla