Hjælp, intet svar fra US.

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
mymelek
Geografisk sted: denmark

Hjælp, intet svar fra US.

Indlæg af mymelek » 27.05.2010 08:13:52

Hej alle sammen..

Vi fik et brev i april fra US, hvor i der stod, at vi ville få svar på opholdstilladelsen senest den 24 maj.
Da vi intet havde hørt fra dem i går 26 maj, ringede jeg til dem.
Der fik jeg af vide, at de ikke kunne se at vores sagsbehandler havde sendt os det brev jeg snakkede om, så hun kunne ikke hjælpe os.
Hun sagde så, at jeg kunne ringe til vores sagsbehandler, men hun havde kun telefontid i næste uge:S

Nogle der ved hvem man skal kontakte, så der sker noget fremgang i sagen?

sally

Re: Hjælp, intet svar fra US.

Indlæg af sally » 27.05.2010 14:17:08

vi har været igennem akkurat det samme i 9 måneder, alt bliver trukket i langdrag og der skete først noget, da vi gik til pressen.

mymelek

Indlæg af mymelek » 28.05.2010 11:31:42

jeg står også og overvejer at gå til pressen med det..
Det kan bare ikke være rigtigt, de behandler en på denne måde...
Hvordan gjorde i, angående pressen???

Kim P. Nyberg
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Kim P. Nyberg » 28.05.2010 12:49:35

Måske vil det være en kende forhastet, at kontakte pressen så hurtigt efter. Den er trods alt kun gået fire dage over tiden.

Omvendt forholder det sig naturligvis, hvis I føler, at I bare bliver holdt hen med snak og dårlige undskyldninger. For det skal man ikke acceptere.

Prøv at vente en måneds tid mere, men hold dem til ilden ved at ringe jævnligt til dem for at få en status. Hvis I ved hvert opkald får en ny begrundelse for, at svaret ikke er kommet, så tyder det på, at der alene er tale om ubrugelige undskyldninger. Og så kan man gå til pressen med sin sag.

Jeg kender pressen godt nok til, at jeg kan sige, at når sagen kun er gået fire dage over deadline, så er det ikke noget de vil gå ind i. Med mindre der er noget helt ekseptionelt i sagen.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser

mymelek

Indlæg af mymelek » 28.05.2010 18:52:17

Okay..
Synes bare det er mærkeligt, at de siger de ikke kan se sagsbehandleren har sendt et brev til os..:S
Kan kun snakke med sagsbehandleren på onsdag.. da hun kun har telefon tid hver onsdag.. :S
Må prøve at snakke med hende... For de andre 2 jeg har snakket med på US kunne ikke gøre noget..

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 29.05.2010 06:26:09

Et servicemål er jo kun et servicemål og overholdes derfor ikke i 100% af alle sager. Det er jo heller ikke altid, at bussen kører til tiden, eller at bagagen i Kastrup Lufthavn kommer inden for de 25 minutter, som Movia lover, at de tilstræber at holde sig inden for.

Du kan ringe til din sagsbehandler, når hun har telefontid, og ellers har hun vel også en emailadresse, som du kan skrive til? Når servicemålet er overskredet er det naturligvis helt i orden at spørge, om der er nogen problemer i sagen, om der er nogle oplysninger, man kan hjælpe med, og hvornår sagsbehandleren tror, at sagen måske kan være færdig.

Med der ud over er der ikke andet at gøre end bare at væbne sig med tålmodighed. Lige som når bussen eller bagagen er forsinket og så videre.

mymelek

Indlæg af mymelek » 14.06.2010 10:59:16

Vi har stadigvæk ikke fået svar...
Vi har både skrevet mail og ringet til vores sagsbehandler, og hun har lovet, at vi senest ville have svaret i den uge der lige er gået..( altså senest fredag den 11 juni)
så ringede jeg i dag, og spugte hvorfor jeg ikke havde fået svaret i nu.

jeg får så at vide, at hun i fredags (den 11 juni) har sendt vores sag videre til endnu en ny sagsbehandler.
Synes det er så dårligt, når hun igen igen giver os en tid, hvor hun vil svare inden, og så ikke gør det.

godt være busserne og taskerne ikke kommer som lovet... Men de kommer da hurtigere end en mdr efter. og så er det intet med mennesker at gøre..
Vi sidder her og ikke kan komme videre med skole osv. før de tager sig sammen..
De sagde føste gang vi ville få svar inden for 3 mdr..
Vi søgte altså i jan. De 3 mdr er forlængst udløbet..

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 14.06.2010 11:04:24

I kan jo altid skrive en klage til den ansvarlige minister, somme tider kan det også hjælpe med at sætte lidt skub i tingene.

mymelek

Indlæg af mymelek » 14.06.2010 11:16:06

okay..
så dårlige svar man får og sådan man bliver smidt rundt hos US, så er det også det vi er nået frem til, at vi må klage og håbe det hjælper..

Besvar