Hvis Skatteverket kan godkende, at du og din kone bliver folkebogført på denne adresse, så vil Migrationsverket også godkende det.Besiktas skrev:Vil det svenske migrationsverk godkende at jeg er flyttet ind i et værelse sammen med min kone?
Ikke nødvendigvis. Fremleje af en bolig er også lovlig i Sverige, hvis lejeren f.eks. skal ud at rejse i en periode.Besiktas skrev:Mit spørgsmål to går på at den der udlejer værelset skal være ejer af lejligheden? Er dette korrekt forstået?
Ikke i EU-retten. Men hvis det er en fremleje, så bør det selvfølgelig være en lovlig fremleje, d.v.s. godkendt af den, som ejer boligen. Der findes også sort/ulovlig fremleje, og det kan ikke anbefales, hvis man vil bo i et andet land end det, hvor man er statsborger.Besiktas skrev:Man kan selvfølgelig også leje via boligforeninger. Men, ikke helt det jeg mener. Jeg mener mere er der nogle krav til udlejer?
Det er svært at sige, da Udlændingeservice foretager en total vurdering af jeres sag, og der kan være mange grunde til et afslag. Men hvis I ikke vil risikere, at din kone pludselig står helt uden opholdstilladelse, så kan I søge, når I har været cirka 3 måneder i Sverige men vente med at flytte, til sagen er færdigbehandlet.Besiktas skrev:Mit tredje spørgsmål går på om hvis jeg nu flytter tilbage til Danmark lad os sige om et halvt år til et år alt efter hvordan jeg har det. Jeg er nemlig ikke helt glad ved at flytte til Sverige, men det er nødvendigt. Men, er flyttet til Danmark efter lad os sige næsten et år til et halvt. Men, flytter ikke tilbage til min gamle bopæl(da denne er opsagt), men finder et andet sted hvor stor er muligheden så for at få afslag i Danmark??
Så kan det nemlig aldrig gå værre end, at I må blive i Sverige, hvis hun får afslag i Danmark. Og så kan I jo også se, hvilken begrundelse der gives for afslaget og evt. søge igen, når I har fået rettet op på det, som I efter Udlændingeservice opfattelse mangler at opfylde.
Hvis du mener, hvor stor risikoen er for at få afslag alene med den begrundelse, at I har boet på et værelse, så er den forhåbentlig meget lille. Vi har i hvert fald ikke hørt om nogen i forum, som det er gået på den måde.
Selv tak og der er ingen grund til at beklage din tilstedeværelse i forum. Forum er her jo for at hjælpe folk, så det beklagelige er alene, at vi har en lovgivning i Danmark, som gør, at mange har brug for den form for hjælp.Besiktas skrev:Takker ellers for den gode hjælp og beklager min tilstedeværelse
Held og lykke med det hele, og op med humøret, det skal nok gå alt sammen