Timelonnet arbejde?

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Lise1988

Timelonnet arbejde?

Indlæg af Lise1988 » 30.03.2010 08:31:54

Hej AEUG,

Jeg er dansk, bor i Sverige og min mand kommer herop i naeste uge for at soege om opholdskort efter EU-retten.

Jeg er pludselig i tvivl om to ting. Haaber i kan hjaelpe mig.

1. Jeg arbejder som timeloennet paa et plejehjem i Danmark. Goer det noget at jeg er timeloennet, og altsaa ikke har en fast arbejdsplan, naar bare jeg soerger for at tage en masse vagter, saa jeg tjener nok til at have de 6000 SEK efter udgifter?

2. Hvor mange loensedler skal man normalt vise, inden de behandler ens sag?

Tusind tak for hjaelpen,

Venlig hilsen
Lise

fundiver199

Re: Timelonnet arbejde?

Indlæg af fundiver199 » 30.03.2010 11:17:14

Der er ingen faste regler omkring disse ting, men hvis du ikke har en fast indtægt, så vil man vel alt andet lige kigge på din økonomi over en længere periode. Du må tale med sagsbehandleren på Migrationsverket og høre, hvad de vil forlange af dig. Man kan godt aflevere en ansøgning og så eftersende dokumentation senere i form af f.eks. lønsedler. Det bedste ville være at have et job med en ansættelseskontrakt, som gav dig et fast ugenligt eller månedligt timetal og dermed også en fast indtægt.

Besvar