Håber på lidt hjælp,
Min situation kort:
Jeg bor og arbejder i Danmark, min Ethiopiske kone bor og arbejder i London med sin engelske datter, min kone har permanent opholdstilladelse I England og stort set boet der hele sit liv.
Kan jeg nu sælge min lejlighed, flytte ind I deres lejlighed i London i ca. 3 måneder - mens jeg STADIGVÆK arbejder i DK, hvor jeg så kan sove hos venner, familie eller hotelværelser i hverdagene?
Og efter 3 måneder kan vi alle flytte til Danmark og søge om ophold efter EU-reglerne?
mvh. Peter
EU-Regler
-
fundiver199
Re: EU-Regler
Nej den går vist ikke. Hvis du overnatter i Danmark på alle hverdage for et passe et ”almindeligt” job, så vil Udlændingeservice sandsynligvis mene, at du ikke har haft et ”reelt og faktisk ophold” i Storbritannien. Der er således tidligere givet afslag i sager, hvor den danske statsborger kun havde tilbragt weekender i et andet EU/EØS-land.
Så du bliver nødt til at få orlov fra dit danske job eller sige det op, og så finde et job i Storbritannien i stedet. Alternativt må du bosætte dig i Sverige eller Tyskland, så du kan pendle til dit danske job hver dag, og så må din kone slutte sig til dig der. Og endelig kan I jo også bare søge FS efter de danske regler, hvis I kan opfylde alle de forskellige krav.
Så du bliver nødt til at få orlov fra dit danske job eller sige det op, og så finde et job i Storbritannien i stedet. Alternativt må du bosætte dig i Sverige eller Tyskland, så du kan pendle til dit danske job hver dag, og så må din kone slutte sig til dig der. Og endelig kan I jo også bare søge FS efter de danske regler, hvis I kan opfylde alle de forskellige krav.