Kan det virkelig passe???
Kan det virkelig passe???
Jeg tog til udlændingekontoret her til morges og de sagde ægteføllesammenføring efter eu reglerne var noget de IKKE stod for så jeg kunne ikke aflevere min ansøgningsblanket der.. Jeg skulle sende dem med post til udlændingestyrlesen og gav mig et kort til statsforvaltningen hvis det var jeg havde brug for hjælp skulle jeg gå derover.. da jeg gik ud fra udlændingekontorer tænkte jeg at det ikke kunne passe fordi at i blanketten står der at jeg en fra myndighederne SKAL kigge ansøgningen igennem og skrive under for at de har modtaget den og at legitimation og oplysningerne passer!!
Jeg ringede til udlændingestyrelsen og de sagde at jeg skulle gå til politistationen og at det ikke havde noget med statsforvaltningen at gøre.. Det gjorde jeg så.. i politistationen sagde de så til mig at det skulle være i udlændingekontoret.. Jeg fortalte så at jeg kom derfra og hvad de sagde til mig.. De ringede til udlændinge kontoret og de sagde til at jeg skulle til statsforvaltningen.. JEg gik så til statsforvaltningen.. OGGG de sagde at det her område var noget helt nyt for dem og at de ikke kendte så meget til det.. De påstod at min mands turistvisum er udegået og at han er i danmark illegalt!! JAAA det er den også menn han har fået opholskortet i SVERIGE mens hans turistvisum ikke var udeløbet så der var ikke noget problem i det og han er ikke illegal sagde jeg og fortalte lidt om reglerne de troede ikke på mig og tog en masse kopier af vores pas osv og sagde at de ville undersøge det og ringe tilbage.. De ville ikke modtage ansøgningsblanketten før at de havde fundet ud af det.. Fint sagde jeg find ud af det og ring til mig straks for jeg er nødt til at ansøge i denne uge.. Det sagde de så ok til.. Da jeg kom hjem og var helt vildt irriteret på alle de myndigheder der findes på jorden overhovdet ringede de mig op fra statsforvaltningen og sagde at det har været en misforståelse du skal til UDLÆNDINGEKONTORET!! jeg blev bare gal i hovedet og fortalte at det var dem der sendte mig videre til statsforvaltningen jamen udlændingekontoret unskylder meget og venter på dig imorgen sagde hun så...
KAN DET VIRKELIGT VÆRE SÅÅÅ SVÆRT AT SENDE EN ANSØGNING FOR SØREN DAA!!
Jeg har været der og der og der i ca 6 timer!!! og ventet en masse kø bare for at de skal tage imod min ansøgning men nixx det var ikke min heldige dag!!
Jeg ringede til udlændingestyrelsen og de sagde at jeg skulle gå til politistationen og at det ikke havde noget med statsforvaltningen at gøre.. Det gjorde jeg så.. i politistationen sagde de så til mig at det skulle være i udlændingekontoret.. Jeg fortalte så at jeg kom derfra og hvad de sagde til mig.. De ringede til udlændinge kontoret og de sagde til at jeg skulle til statsforvaltningen.. JEg gik så til statsforvaltningen.. OGGG de sagde at det her område var noget helt nyt for dem og at de ikke kendte så meget til det.. De påstod at min mands turistvisum er udegået og at han er i danmark illegalt!! JAAA det er den også menn han har fået opholskortet i SVERIGE mens hans turistvisum ikke var udeløbet så der var ikke noget problem i det og han er ikke illegal sagde jeg og fortalte lidt om reglerne de troede ikke på mig og tog en masse kopier af vores pas osv og sagde at de ville undersøge det og ringe tilbage.. De ville ikke modtage ansøgningsblanketten før at de havde fundet ud af det.. Fint sagde jeg find ud af det og ring til mig straks for jeg er nødt til at ansøge i denne uge.. Det sagde de så ok til.. Da jeg kom hjem og var helt vildt irriteret på alle de myndigheder der findes på jorden overhovdet ringede de mig op fra statsforvaltningen og sagde at det har været en misforståelse du skal til UDLÆNDINGEKONTORET!! jeg blev bare gal i hovedet og fortalte at det var dem der sendte mig videre til statsforvaltningen jamen udlændingekontoret unskylder meget og venter på dig imorgen sagde hun så...
KAN DET VIRKELIGT VÆRE SÅÅÅ SVÆRT AT SENDE EN ANSØGNING FOR SØREN DAA!!
Jeg har været der og der og der i ca 6 timer!!! og ventet en masse kø bare for at de skal tage imod min ansøgning men nixx det var ikke min heldige dag!!
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Kan det virkelig passe???
Jeg bliver helt nostalgisk - DK er åbenbart mht. behandlingen af ansøgninger til det offentlige ved at komme til det stadie, som Tyrkiet var på for 10 år siden
(her har tingene udviklet sig til det bedre
)
(her har tingene udviklet sig til det bedre
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
Kim P. Nyberg
- Geografisk sted: Herning
- Kontakt:
Sikke da en historie. Der er vist en politibetjent dér, der ikke kender sine arbejdsopgaver. Det lokale politi's udlændingekontor skal naturligvis tage imod ansøgningen, hvis du bor udenfor Hovedstadsområdet. Uanset om ansøgningen vedrører nationale regler eller EU-retten. Du skal således ikke lade dig spise af med bortforklaringer om at det er andres bord. Det lokale udlændingekontor fungerer som ekspeditionskontor for Udlændingeservice, og deres opgave er at gå skemaet igennem for at se, om der mangler oplysninger og om de opgivne personoplysninger er korrekte. Jeg har ladet mig fortælle fra andre brugere af forum, at ikke alle får behørig kvittering for afleveret ansøgning.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser
-
dotGusten
- Geografisk sted: Abidjan, Côte d'Ivoire
- Kontakt:
Og vi er sikre på, at det er adressen Ryesgade 53 vi snakker om her?
Jeg har fået det ordnet i udlændingekontoret idag og de sagde at de mente at jeg skulle hente blanketten hos statsforvaltningen ja right!! Gider ikke rigtigt at gå efter det.. Det var ikke en politibetjent der "betjente" mig igår eller idag det vare en assistent.. måske vidste hun ikke så meget ved det ikke rigtigt.. men er glad for at den er sendt og at jeg har fået en ´kvittering.. ved i hvor lang sagsbehandlingstid der er i US? og hvornår jeg får et brev om at de har modtaget det? nej det var ikke i københavnområdet eller eller ryesgade som jeg ikke ved hvor er:) det skete i odense..Jeg tror det er fordi at udlændingekontoret er lige flyttet fra politistationen så måske sidder det ikke helt på plads da det er noget nyt..
gennemsnitsbehandlingstid er 3mdr men det kan tage op til 6 mdr. Vi har søgt i dec 2009 og har endnu hørt et lyd fra US, så man må væbne sig med tålmodighed. Du får ikke noget brev om at de har modtaget din ansøgning som udgangspunkt ifølge min kontakt med den såkaldte EU enhed
-
fundiver199
Jeg har på fornemmelsen, at det vist helt generelt går lidt langsomt for øjeblikket i den afdeling af US, som tager sig af ansøgninger efter EU-reglerne, uden at jeg skal kunne sige hvorfor. Men det kunne evt. være fordi, man sidder og prøver at finde ud af, om man kan "stramme" og give flere afslag uden åbenlyst at overtråde direktivet.
Det er bare et gæt fra min side, men de sager, der popper op her i forum p.t., hvor folk pludselig bliver bedt om at indsende dokumentation for deres "faktiske og reelle ophold", selvom de allerede har vedlagt masser af dokumentation, da de aflevere ansøgningen, kunne da godt pege i denne retning.
Dansk Folkeparti var jo under finanslovsforhandlingerne utilfredse med, at der var for mange, der fik ophold efter EU-reglerne. Så det er vel ikke specielt urealistisk at forestille sig, at US har fået besked på, at det må de altså se at gøre noget ved. Og det sætter så i første omgang sagsbehandlingen i stå, fordi sagerne liiige skal afvente, at en hær af jurister vurderer, om det dog ikke er muligt at finde èn eller anden begrundelse for at give afslag i hver enkelt sag uden at risikere, at man senere bliver underkendt af domstolene.
Sagsbehandling er således en nem og hurtig proces, hvis den blot går ud på at tolke loven efter dens tekst. Hvis formålet med sagsbehandlingen derimod er at nå frem til et resultat, som ønskes af politiske årsager, men samtidig så vidt muligt holde sig inden for lovens rammer, så bliver det pludselig meget kompliceret og tidskrævende. Og det er egentlig mit indtryk, at det meget ofte er det, der er problemet i US, også på andre områder end ansøgninger efter EU-retten.
De sager, som popper op i medierne, plejer at være et meget godt fingerpeg om, hvor det aktuelt halter med "service" delen af US´s navn, og i denne sag havde de vist f.eks. ikke just deres "finest hour":
http://jp.dk/opinion/breve/article1979999.ece
Det er bare et gæt fra min side, men de sager, der popper op her i forum p.t., hvor folk pludselig bliver bedt om at indsende dokumentation for deres "faktiske og reelle ophold", selvom de allerede har vedlagt masser af dokumentation, da de aflevere ansøgningen, kunne da godt pege i denne retning.
Dansk Folkeparti var jo under finanslovsforhandlingerne utilfredse med, at der var for mange, der fik ophold efter EU-reglerne. Så det er vel ikke specielt urealistisk at forestille sig, at US har fået besked på, at det må de altså se at gøre noget ved. Og det sætter så i første omgang sagsbehandlingen i stå, fordi sagerne liiige skal afvente, at en hær af jurister vurderer, om det dog ikke er muligt at finde èn eller anden begrundelse for at give afslag i hver enkelt sag uden at risikere, at man senere bliver underkendt af domstolene.
Sagsbehandling er således en nem og hurtig proces, hvis den blot går ud på at tolke loven efter dens tekst. Hvis formålet med sagsbehandlingen derimod er at nå frem til et resultat, som ønskes af politiske årsager, men samtidig så vidt muligt holde sig inden for lovens rammer, så bliver det pludselig meget kompliceret og tidskrævende. Og det er egentlig mit indtryk, at det meget ofte er det, der er problemet i US, også på andre områder end ansøgninger efter EU-retten.
De sager, som popper op i medierne, plejer at være et meget godt fingerpeg om, hvor det aktuelt halter med "service" delen af US´s navn, og i denne sag havde de vist f.eks. ikke just deres "finest hour":
http://jp.dk/opinion/breve/article1979999.ece
Man hvad gør alle os som sidder i suppedasen? Det er jo vores fremtid i DK som står på spil.
-
fundiver199
I første omgang må I vel væbne jer med tålmodighed. Hvis der så er nogle sager, som trækker ud i mere end 6 måneder, eller der gives tvivlsomme afslag, så er der noget konkret, som man kan gå til EU-kommissionen eller domstolene med, men indtil da er der jo ikke rigtig så meget at gøre.
Alternativet er at gå til medierne, som den sønderjyske familie havde gjort. Nogle gange kan det sætte skub i en sag. Men hvis det skal rykke noget mere generelt, så skal vi jo nok kunne bevise nogle af de ting, som jeg spekulerer over i mit sidste indlæg. Og det kan vi efter min mening p.t. ikke.
Alternativet er at gå til medierne, som den sønderjyske familie havde gjort. Nogle gange kan det sætte skub i en sag. Men hvis det skal rykke noget mere generelt, så skal vi jo nok kunne bevise nogle af de ting, som jeg spekulerer over i mit sidste indlæg. Og det kan vi efter min mening p.t. ikke.