fætter og kusine
fætter og kusine
hvad vil det sige hvis man er gift med sine kusine giver det problemer når man skal vende tilbage til danmark
Re: fætter og kusine
Næ, så længe ægteskabet er lovligt, og det ikke er proforma eller tvang, er der da ingen ben i det.
Hvad betyde proforma. altså det er ikke en tvang ægteskab vi elske hinanden men jeg er meget bange for når vi vende tilbage til danmark at han ikke kan få opholdkort.
-
fundiver199
Proforma betyder på papiret, altså noget der ikke er reelt. Et proforma ægteskab er derfor et ægteskab, som udelukkende eller i hovedsagen er indgået for, at den ene part kan få en opholdstilladelse.
Når man søger efter danske regler, så bliver et fætter-kusine ægteskab stort set pr. automatik stemplet som et tvangsægteskab af de danske myndigheder, og der bliver næsten altid givet afslag, som dog ofte senere bliver omstødt i retten.
I princippet må Danmark ikke sagsbehandle på den måde, når det drejer sig om EU/EØS-reglerne. Men da de praktiske erfaringer er ret begrænsede indtil videre, så ville jeg nok vælge at blive boende i Sverige, indtil min ansøgning om opholdskort var behandlet, hvis jeg var gift med min fætter eller kusine.
Når man søger efter danske regler, så bliver et fætter-kusine ægteskab stort set pr. automatik stemplet som et tvangsægteskab af de danske myndigheder, og der bliver næsten altid givet afslag, som dog ofte senere bliver omstødt i retten.
I princippet må Danmark ikke sagsbehandle på den måde, når det drejer sig om EU/EØS-reglerne. Men da de praktiske erfaringer er ret begrænsede indtil videre, så ville jeg nok vælge at blive boende i Sverige, indtil min ansøgning om opholdskort var behandlet, hvis jeg var gift med min fætter eller kusine.