dansk-tunesisk ægteskab

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
missy

dansk-tunesisk ægteskab

Indlæg af missy » 29.01.2010 13:14:36

Hej til alle jer skønne mennesker.
Hvor er det dejligt at der er så mange der kan hjælpe hinanden. jeg har læst lidt omkring og skal sige tusind tak for jeg er blevet klogerer på mange ting. desværre skal man altid lige sikre sig at man har forstået det korrekt så man ikke laver nogle fejl og skal lave det hele om igen.

jeg er en dansk pige på 20 som har fundet min kærlighed i Tunis. efter 2 år har vi besluttet at vi gerne vil giftes så vi kan være sammen.

grundet min unge alder er det dog ikke muligt i dk så vi forsøger i sverige.
Jeg skal rejse til tunis i slut febuar for at giftes og er igang med at ordne papir mht bolig i sverige.
Er det korrekt forstået at når jeg nu vender tilbage søger min mand om visum(da det er hurtigere?) til sverige.og her kan vi så bo i et par måneder og senere flytte tilbage til dk. jeg arbejder selv i danmark så skal pendle frem og tilbage mellem dk og sverige. har det nogen betydning? og når jeg rejser derned skal jeg så have en svensk bolig kontrakt eller noget for at bevise jeg bor i sverige i og med jeg er dansk statsborger? er der andet jeg evt. skal være opmærksom på

jahh det var en del spørgsmål men håber i vil hjælpe mig med det.

God dag til alle

fundiver199

Re: dansk-tunesisk ægteskab

Indlæg af fundiver199 » 29.01.2010 13:32:00

Kære Missy

Velkommen til forum. Start med at læse teksten under ”jeg vil.. flytte til Sverige/Schlesvig” samt indlægget ”ofte stillede spørgsmål” øverst i dette forum. Så vil du finde svar på næsten alle de generelle spørgsmål omkring opholdskort til din mand efter EU/EØS-reglerne. Hvis der er noget, du stadig er i tvivl om efter en grundig gennemlæsning af disse tekster, så skriver du bare igen :D

missy

Re: dansk-tunesisk ægteskab

Indlæg af missy » 01.02.2010 22:02:31

Hej Fundiver.. Tak fro hjælpen hehe jeg vil lige hoppe ned i det og læse det grundigt;)'' :D

Besvar