Hej igen alle jer hjælpsomme mennesker derude,
Så vidt jeg har forstået skal jeg aflevere min ansøgning samt vielsesattest osv til det svenske ministerium mens min mand skal aflevere papirerne i den svenske ambassade i hans hjemland. Problemet er at der ikke findes nogen svensk ambassade der, så hvad gør vi?
Ingen svensk ambasade
-
fundiver199
Re: Ingen svensk ambasade
I starter med at finde ud af, om Sverige har indgået en repræsentationsaftale med et andet Schengenland i din mands hjemland. Er det tilfældet, så er det på dette Schengenlands repræsentation, at han skal søge om visum eller familiesammenføring.
Er der ikke indgået en repræsentationsaftale, så må han rejse til det nærmeste land, hvor der ligger en svensk ambassade, og aflevere sin ansøgning der.
Det svenske udenrigsministerium må have en oversigt over, hvor der ligger svenske ambassader, og hvilke ambassader tilhørende andre Schengenlande, som der er indgået repræsentationsaftaler med. Så prøv at start med at kigge på deres hjemmeside.
Er der ikke indgået en repræsentationsaftale, så må han rejse til det nærmeste land, hvor der ligger en svensk ambassade, og aflevere sin ansøgning der.
Det svenske udenrigsministerium må have en oversigt over, hvor der ligger svenske ambassader, og hvilke ambassader tilhørende andre Schengenlande, som der er indgået repræsentationsaftaler med. Så prøv at start med at kigge på deres hjemmeside.