Hej
Lige et par hurtige spørgsmål. Jeg har været arbejdstager i Spanien i 8 år og vil nu søge familiesammenføring efter eu-reglerne. Skal jeg sende abejdskontrakter med for alle årene, eller er det nok, f.eks at sende med for det sidste år, altså fra mit nuværende arbejde, hvilket jo langt overskrider de 10 uger??
Alt min dokumentation, såsom lejekontrakt, arbejskontrakt osv er jo på spansk, skal de oversættes til dansk eller engelsk af en autoriseret oversætter?? Og hvordan finder man frem til sådan en??
Håber der er nogen der kan hjælpe.....
Hellen
oversættelser af dokumentation
-
fundiver199
Re: oversættelser af dokumentation
Der er ikke nogen formaliserede krav om oversættelse af dine spanske lønsedler, lejekontrakter og hvad ved jeg. Så det må være op til Udlændingeservice selv at bede om det, hvis de synes, at de har brug for noget. Eller måske bør de endda betale for det selv, hvis de ikke har nogen ansat, som kan tyde en spansk løsseddel.
Det eneste, som I har pligt til at levere på dansk eller engelsk, det er jeres vielsesattest samt et udfyldt ansøgningsskema.
Det eneste, som I har pligt til at levere på dansk eller engelsk, det er jeres vielsesattest samt et udfyldt ansøgningsskema.
Re: oversættelser af dokumentation
Hej Helen
Ved nødvendighed angående oversættelse kan du ringe til Tolkegruppen på tlf. nr 43716100, de kan klare alle verdens oversættelser derinde og de er så dygtige. Jeg arbejder selv derovre.
Ved nødvendighed angående oversættelse kan du ringe til Tolkegruppen på tlf. nr 43716100, de kan klare alle verdens oversættelser derinde og de er så dygtige. Jeg arbejder selv derovre.