Lad os antage jeg flytter til SE / DE, jeg har i begge lande mulighed for at bosætte mig 600+ km fra den danske grænse.
Mit arbejde foregår i hele Norden, og i "værste" fald i en 3,5 / 0,5 uges turnus.
Min arbejdesform, har været sådan de sidste 7 år, og kan dokumenteres.
Det vil betyde at over en 3 månders periode, kun ville være hjemme på min nye adr. i cirka 12 dage !
Jeg ville i perioden beholde min bolig i DK, men muligvis fremleje den.
Ville US godkende dette for at være flytte ?
Mvh DBS
SE / DE hvornår er man EU borger ?
-
fundiver199
Re: SE / DE hvornår er man EU borger ?
Ja det er da et rigtigt godt spørgsmål. Men umiddelbart vil jeg vurdere, at de bliver nødt til at godkende det, hvis dit fravær fra bopælen sker som følge af dit arbejde, og dette kan dokumenteres.
Forskellige lande har typisk krav om, at man skal overnatte så og så hyppigt på en adresse for at blive folkeregistreret. Men undtagelsen er netop faggrupper, der p.g.a. deres arbejde nødvendigvis må overnatte andre steder end på deres bopæl som f.eks. langturschauffører, søens folk og så videre.
Jeg ville nok i din situation sørge for både at fremleje min danske bolig samt gemme dokumentation for de hotelovernatninger e.l., du har haft i forbindelse med dit arbejde.
Det er jo slet ikke sikkert, at nogle vil stille spørgsmål til, hvor ofte du har sovet "hjemme", men hvis det sker, så er det rart at have en dokumentation, man kan grave frem.
Forskellige lande har typisk krav om, at man skal overnatte så og så hyppigt på en adresse for at blive folkeregistreret. Men undtagelsen er netop faggrupper, der p.g.a. deres arbejde nødvendigvis må overnatte andre steder end på deres bopæl som f.eks. langturschauffører, søens folk og så videre.
Jeg ville nok i din situation sørge for både at fremleje min danske bolig samt gemme dokumentation for de hotelovernatninger e.l., du har haft i forbindelse med dit arbejde.
Det er jo slet ikke sikkert, at nogle vil stille spørgsmål til, hvor ofte du har sovet "hjemme", men hvis det sker, så er det rart at have en dokumentation, man kan grave frem.