Opholdkort i DK
Opholdkort i DK
Hejsa Alle sammen..
Jeg har lige et spørgsmål vedr. når man søger om opholdskort i DK via EU reglerne
hvor lang tid tager det max???
Kan nogen fortælle hvor lang tid jeres har taget??
Og når jeg skal søge tilbage til DK, skal så min mand flytte sammen med mig til Danmark og skal vi beholde vores bolig i Sverige??
Jeg har lige et spørgsmål vedr. når man søger om opholdskort i DK via EU reglerne
hvor lang tid tager det max???
Kan nogen fortælle hvor lang tid jeres har taget??
Og når jeg skal søge tilbage til DK, skal så min mand flytte sammen med mig til Danmark og skal vi beholde vores bolig i Sverige??
TüRKiYE - - - FENER BAHCE
-
Kim P. Nyberg
- Geografisk sted: Herning
- Kontakt:
Re: Opholdkort i DK
Når I flytter tilbage til Danmark, skal du straks meddele dette til det danske folkeregister på kommunen.
Din partner skal senest tre måneder efter I er rykket til DK afleverer ansøgning om opholdskort til Udlændingeservice. Derefter har myndighederne seks måneder til at udstede kortet.
Nej, I behøver ikke beholde boligen i Sverige, hvis I rykker til DK.
Din partner skal senest tre måneder efter I er rykket til DK afleverer ansøgning om opholdskort til Udlændingeservice. Derefter har myndighederne seks måneder til at udstede kortet.
Nej, I behøver ikke beholde boligen i Sverige, hvis I rykker til DK.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser
Det er fordi der er en mand som hjælper os gennem det her, han sagde at jeg skulle flytte tilbage til Danmark og folkeregister mig selv, når jeg har gjort det så skal vi søge om opholdskort til min mand i DK.
Han sagde så at min mands adresse skal stadigvæk være i Malmö, og at vi skal lave lejekontrakten på hans navn. Når han har fået opholdskort i DK, så skal han flytte til DK og folkeregister sig.. Kan det passe...
Altså jeg skal flytte til DK slutningen af denne her måned, hvor jeg flytter min adresse til DK. Så vidt jeg ved når jeg flytter tilbage til DK skal min mand med mig, når vi søger i DK og når han får opholdkort er det ikke der hans skal folkeregisteres.
Men det med han sagde vi skal beholde vores bolig her i SVerige fatter jeg tadig ikke når vi er flyttet tilbage i DK.
Håber nogen kan hjælpe mig med det, er blivet forvirret
Han sagde så at min mands adresse skal stadigvæk være i Malmö, og at vi skal lave lejekontrakten på hans navn. Når han har fået opholdskort i DK, så skal han flytte til DK og folkeregister sig.. Kan det passe...
Altså jeg skal flytte til DK slutningen af denne her måned, hvor jeg flytter min adresse til DK. Så vidt jeg ved når jeg flytter tilbage til DK skal min mand med mig, når vi søger i DK og når han får opholdkort er det ikke der hans skal folkeregisteres.
Men det med han sagde vi skal beholde vores bolig her i SVerige fatter jeg tadig ikke når vi er flyttet tilbage i DK.
Håber nogen kan hjælpe mig med det, er blivet forvirret
Og lige en sidste spørgmål det er vi siger at jeg er flyttet tilbage til DK sammen med min mand og vi har opsagt vores bolig her i Sverige.
Vi søger om opholdkort men for afvist, hvad så..?
Hvad skal vi så gøre??
Hvor meget sikker kan jeg være at min mand vil få opholdskort i DK..
Jeg har boet i Sverige 3 måneder og arbejder i Malmö siden jeg er kommet..
Vi har boet i Sverige hvor jeg kan bevisede med regninger, kvitteringer osv.
Vi søger om opholdkort men for afvist, hvad så..?
Hvad skal vi så gøre??
Hvor meget sikker kan jeg være at min mand vil få opholdskort i DK..
Jeg har boet i Sverige 3 måneder og arbejder i Malmö siden jeg er kommet..
Vi har boet i Sverige hvor jeg kan bevisede med regninger, kvitteringer osv.
-
Kim P. Nyberg
- Geografisk sted: Herning
- Kontakt:
Ja, man kan høre mange søforklaringer "ude i byen", men de holder desværre ikke vand ved nærmere eftersyn. Herinde på forum, har vi meget stor erfaring med tingene, derfor kan du trygt stole på vores udlægning af teksten. Så hvis du holder dig til mit tidligere svar, er du på sikker grund.
Du kan også læse svaret på en del af dine spørgsmål i dette link:
viewtopic.php?f=7&t=3705
Din ægtefælle har fået opholdskort i Sverige, har du skrevet i en anden tråd. I min optik skal der derfor meget gode argumenter på bordet, hvis han afvises i DK. Jeg har meget svært ved at tro, at DK vil sige nej, når et andet EU-land på samme grundlag har sagt velkommen.
Du kan også læse svaret på en del af dine spørgsmål i dette link:
viewtopic.php?f=7&t=3705
Din ægtefælle har fået opholdskort i Sverige, har du skrevet i en anden tråd. I min optik skal der derfor meget gode argumenter på bordet, hvis han afvises i DK. Jeg har meget svært ved at tro, at DK vil sige nej, når et andet EU-land på samme grundlag har sagt velkommen.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser
Okeyy mange tak for hjælpen..
Så det ville sige jeg kan bare sige min bolig op her i Sverige når jeg flytter.
Så det ville sige jeg kan bare sige min bolig op her i Sverige når jeg flytter.