Hjælp er blivet forviret??

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
DLK58
Geografisk sted: DANMARK

Hjælp er blivet forviret??

Indlæg af DLK58 » 26.09.2009 18:44:27

Hejsa Alle Sammen..

Jeg har søgt om opholdskort til min mand for 2 måneder siden og vi venter stadigvæk.
Jeg arbejder i Sverige, det var meningen jeg skulle starte i skole, men da jeg var nød til at flytte til Sverige ringede jeg til skolen og sagde at jeg ville melde ud, hvor jeg sagde også at jeg skal meldes ud fra SU. Damen jeg snakkede med sagde at hus skal nok melde mig ud fra SU..

Men nu har jeg opdaget at jeg har modtaget SU både i August og September måneden, ville det være en problem for min mands opholdtilladelse...??
Jeg er nemlig blivet meget forvirret, har ringet til SU Styrelsen men fik ikke talt med nogen...

Hvad skal jeg gøre, ville der op stå et problem???
TüRKiYE - - - FENER BAHCE

Kim P. Nyberg
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Hjælp er blivet forviret??

Indlæg af Kim P. Nyberg » 26.09.2009 21:05:19

Har også engang oplevet at meddele SUstyrelsen, at jeg var fratrådt en uddannelse i utide og derfor ikke skulle have mere SU udbetalt, og de alligevel fortsatte med at sende penge i et halvt år. Så fik jeg en regning på det for meget udbetalte beløb - plus 7% i strafrenter. Selv om jeg skrev det til dem i et rekommanderet brev, fastholdt de, at et sådant havde de aldrig fået. Derfor var fejlen min, uanset hvad jeg ellers påstod. Dette har åbenbart ikke forandret sig.

Nå, nu til sagen. Nej, det vil ikke få betydning for jeres ansøgning om familiesammenføring. Men du bør nok smutte ind omkring SUstyrelsen og gøre dem det tindrende klart, at nu kan de godt stoppe julelegene, og betale den SU du har fået for meget tilbage. Husk at få en kvittering på skrift, at du ikke længere modtager SU. Laver de så fejl bagefter, kan de ikke påstå, at fejlen er din.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser

DLK58
Geografisk sted: DANMARK

Indlæg af DLK58 » 27.09.2009 12:20:52

Okeyy Mange tak for din svar..
Fordi jeg vidste ikke jeg havde modtaget SU, da jeg var i Danmark for en uge siden, da var jeg et forbi banken, da så jeg at jeg har modtaget SU, har ringet til SU styrelsen
men fik ikke talkt med nogen.

Det er fordi at skolen jeg meldte fra sagde at de ville ordne det med SU..
Men mange gange tak for din svar.
Fordi jeg blev bange for at det ville påvirke min mands opholdkort..
TüRKiYE - - - FENER BAHCE

Kim P. Nyberg
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Kim P. Nyberg » 27.09.2009 14:25:31

Lad for Guds skyld være med at overgive et sådant ansvar til andre. Du er nødt til selv at ordne denne slags ting, ellers kan du ikke være sikker på, at det faktisk sker. Og så kommer strafrenterne væltende.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser

Besvar