Forsørgelseskrav

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
overvasal
Geografisk sted: dk

Forsørgelseskrav

Indlæg af overvasal » 16.09.2009 11:28:52

Hej allesammen,

Vores planer har haft ændret sig et par gange. Og ak, igen. Denne gang positivt da jeg har fået et job i Irland som jeg synes rigtig godt om. Problemet er at hvis jeg sammenligner den løn jeg vil få med det jeg umiddelbart kan finde om "kontanthjælp" i irland vil jeg tjene ca 500kr for lidt om måneden til at dække 2x irsk kontanthjælp.

Kan i fortælle mig om det er rigtigt at jeg skal gå efter 204€ ugentligt per person? Eller? Se dette link under rates:
http://www.citizensinformation.ie/categ ... -allowance

Hvis det er tilfældet at jeg tjener 500 kr for lidt i forhold til kravet bliver jeg vel nødt til at søge efter den lokale pub og se om jeg kan få en vagt en eller to gange om måneden?

Ang. mit arbejde: det er fuldtid mandag til fredag, med mulighed for betalt overtid.

Kan i give mig nogle svar?

Tak på forhånd.

Overvasal :)

fundiver199

Re: Forsørgelseskrav

Indlæg af fundiver199 » 16.09.2009 21:44:37

Som arbejdstager har du helt automatisk ret til ophold for både dig selv og dine nærmeste familiemedlemmer. Det er kun, hvis du søger ophold som studerende eller som "person med tilstrækkelige midler", at der kan stilles krav til størrelsen af din indkomst eller formue for at sikre, at I ikke bliver en urimelig byrde for det sociale system i Irland.

Besvar