Afvisning
Afvisning
Hvis nogen vil se min tidligere tråd, så er den at finde her
Er lige trådt ind ad døren på min bopæl i Sverige, og opdagede et brev fra Migrationsverket til min mand.
Det var et afslag på vores ansøgning om opholds og arbejdstilladelse til ham.
Jeg er helt knus og kan næsten ikke holde fatningen.
De skriver at jeg tjener under minimalgrænsen (9.921 SEK) og at jeg oven i købet har et underskud på 1470 SEK hver måned. Jeg kan -slet- ikke forstå hvordan de er kommet frem til det resultat. Har ikke på noget tidspunkt været i nærheden af 0,- på kontoen og jeg indsendte endda et udprint af mine kontobevægelser så de kunne se hvad jeg havde af penge og brugte i løbet af en måned. Plus at jeg havde opsparet en del penge som 'start kapital' til da han ankom i Juni.
Så skriver de tilmed at beslutningen er endegyldig.
Og som prikken over I'et, så er min mand's turist visum udløbet den 30. August. Så lige nu er han ulovligt i landet??? Der stod ikke noget om nogen dato hvor han skulle være ude. Deres regnestykke er helt hen i vejret og jeg aner ikke mine levende råd.
Jeg tjente ikke særligt meget i de første 2 måneder (ca. 8.000 DKK efter skat), men nu har jeg fået flere timer og tjener nu 14-15.000 DKK efter skat. Sidder lige nu med min første lønseddel som jeg havde haft tænkt mig at sende ind til dem så de kunne se at jeg tjener mere nu.
Men hvad kan jeg gøre? Jeg kan slet ikke bære tanken om at skulle sende ham tilbage til USA.
Er lige trådt ind ad døren på min bopæl i Sverige, og opdagede et brev fra Migrationsverket til min mand.
Det var et afslag på vores ansøgning om opholds og arbejdstilladelse til ham.
Jeg er helt knus og kan næsten ikke holde fatningen.
De skriver at jeg tjener under minimalgrænsen (9.921 SEK) og at jeg oven i købet har et underskud på 1470 SEK hver måned. Jeg kan -slet- ikke forstå hvordan de er kommet frem til det resultat. Har ikke på noget tidspunkt været i nærheden af 0,- på kontoen og jeg indsendte endda et udprint af mine kontobevægelser så de kunne se hvad jeg havde af penge og brugte i løbet af en måned. Plus at jeg havde opsparet en del penge som 'start kapital' til da han ankom i Juni.
Så skriver de tilmed at beslutningen er endegyldig.
Og som prikken over I'et, så er min mand's turist visum udløbet den 30. August. Så lige nu er han ulovligt i landet??? Der stod ikke noget om nogen dato hvor han skulle være ude. Deres regnestykke er helt hen i vejret og jeg aner ikke mine levende råd.
Jeg tjente ikke særligt meget i de første 2 måneder (ca. 8.000 DKK efter skat), men nu har jeg fået flere timer og tjener nu 14-15.000 DKK efter skat. Sidder lige nu med min første lønseddel som jeg havde haft tænkt mig at sende ind til dem så de kunne se at jeg tjener mere nu.
Men hvad kan jeg gøre? Jeg kan slet ikke bære tanken om at skulle sende ham tilbage til USA.
Re: Afvisning
Det lyder ikke rart med sådan et brev. Men tag da fat i jeres sagsbehandler og forklar ham/hende, hvordan det hænger sammen. Er sagsbehandleren ikke lydhør, så skriv et brev til vedkommendes chef for at appellere ("överklaga") afgørelsen. Og i sidste instans kan man jo gå til Migrationsdomstolen, men det burde ikke være nødvendigt, hvis din økonomi er i orden. Du skriver hvad du tjener, men ikke hvad du har af udgifter, og det er jo ikke helt irrelevant. Som tommelfingerregel, skal man have mindst 6000 SEK til overs som et voksent par. Det er vel at mærke en tommelfingerregel, noget præcist tal eller nærmere beregninger fra Migrationsverket kender jeg desværre ikke.
Jeg har faktisk kun udgifter til mit månedskort, 1410,- DKK, 300,- DKK til noget opbevaring og så en mobil telefon som ligger på under 100 danske om måneden. Så der er rigeligt til mad.skaanebo skrev:Det lyder ikke rart med sådan et brev. Men tag da fat i jeres sagsbehandler og forklar ham/hende, hvordan det hænger sammen. Er sagsbehandleren ikke lydhør, så skriv et brev til vedkommendes chef for at appellere ("överklaga") afgørelsen. Og i sidste instans kan man jo gå til Migrationsdomstolen, men det burde ikke være nødvendigt, hvis din økonomi er i orden. Du skriver hvad du tjener, men ikke hvad du har af udgifter, og det er jo ikke helt irrelevant. Som tommelfingerregel, skal man have mindst 6000 SEK til overs som et voksent par. Det er vel at mærke en tommelfingerregel, noget præcist tal eller nærmere beregninger fra Migrationsverket kender jeg desværre ikke.
Men der står jo at afgørelsen er endelig. Vil de så overhovedet høre på mig, selvom jeg står i en bedre økonomisk situation og kan dokumentere det?
Jeg bliver urolig over at de ikke skriver noget om at han skal forlade landet. Der står bare at hans ansøgning er afvist.
Men hvad med husleje? El-regning? Forsikringer? Medlemskab af a-kasse og fagforening?
Det klogeste vil nok være at ringe til sagsbehandleren som det første på mandag.
Det klogeste vil nok være at ringe til sagsbehandleren som det første på mandag.
Ah ja. Huslejen er på 4000 SEK (ca. 2900 DKK). Og det er inklusiv det hele. Jeg har ikke nogen medlemskaber lige pt. Så det er det hele. Men det giver slet ingen mening at de kommer frem til et underskud.skaanebo skrev:Men hvad med husleje? El-regning? Forsikringer? Medlemskab af a-kasse og fagforening?
Læste lige brevet igen, og får endelig forstået den sidste del hvor der faktisk står at de ikke finder nogen grund til udvisning på bagrund af hans relation til mig, men at de forventer at han frivilligt forlader Sverige.
Sidst står der: Beslut att ej utfärda uppehållskort kan inte överklagas.
Betyder det ikke at sagen ikke kan ankes?
Men jeg tager op til Migrationsverket på Tirsdag (er nød til at tage på arbejde Mandag) med min nye, faste lønseddel i hånden, og se om de er til at forhandle med. Jeg har ikke megen håb... men gør forsøget.
Om ikke andet, kan I jo bare indgive en ny ansøgning. Det burde dog ikke være nødvendigt, hvis regnestykket faktisk hænger sammen.
Når man afvises, og hvis man ikke selv ønsker at betale for en billet hjem, så er det i øvrigt Migrationsverket, der skal bestille en flybillet hjem. Så som et plaster på såret, så er det i hvert fald ikke jer selv, der behøver at bekoste en hjemrejse.
Når man afvises, og hvis man ikke selv ønsker at betale for en billet hjem, så er det i øvrigt Migrationsverket, der skal bestille en flybillet hjem. Så som et plaster på såret, så er det i hvert fald ikke jer selv, der behøver at bekoste en hjemrejse.