Hej alle
jeg har godt nok læst frem og tilbage. men er stadig lidt i tvivl.
Jeg har boet i sverige i snart 4 år i min egen købt lejlighed og jeg har aldrig haft inkomst/arbejde i sverige , men kun i dk. og nu er konen kommet til sverige med Turist visum og vi er i fuld gang med at søge opholdskort i sverige efter EU-reglerne. men men men, det står i den guide (Ægteskab uden grænser)
Hvis du har boet i Sverige uden at arbejde dér, kan du ikke få din familie med tilbage til Danmark på en
EU opholdstilladelse, ligesom det heller ikke er tilstrækkeligt at beholde sit fuldtidsarbejde i Danmark og
arbejde deltid i Sverige.
Hmm har jeg misforstået noget??
Vi vil søge opholdskort efter Eu-reglerne i sverige fordi hun har love til at blive i sverige mens der søges..
Carwash.
Vende hjem fra Sverige til Dk med svensk opholdskort EU-Reg.
Re: Vende hjem fra Sverige til Dk med svensk opholdskort EU-Reg.
Der står faktisk netop, at guiden ikke er opdateret ved det link, hvorfra man kan downloade den. Den er vistnok 2-3 år gammel, og altså inden den danske regering rettede ind efter EU-reglerne.
Der er også skrevet massevis af indlæg her på forum, om hvordan man gør brug af EU-retten, når man vender retur til Danmark. Så stol på dem.
Endelig så har undertegnede og fundiver199 tilbage i foråret arbejdet på en ny guide til brug af EU-retten, desværre må den være blevet syltet et eller andet sted i ÆUG's bestyrelse, for den er i hvert fald ude af mine hænder. Prøv at kontakte fundiver199 og spørg, om du ikke kan få et eksemplar af den nye guide.
Der er også skrevet massevis af indlæg her på forum, om hvordan man gør brug af EU-retten, når man vender retur til Danmark. Så stol på dem.
Endelig så har undertegnede og fundiver199 tilbage i foråret arbejdet på en ny guide til brug af EU-retten, desværre må den være blevet syltet et eller andet sted i ÆUG's bestyrelse, for den er i hvert fald ude af mine hænder. Prøv at kontakte fundiver199 og spørg, om du ikke kan få et eksemplar af den nye guide.
Re: Vende hjem fra Sverige til Dk med svensk opholdskort EU-Reg.
Takker skaanebo
jeg har godt nok læst flere steder at den guide er gammel og det er kommet andre updateringer , menjeg ku bare ikke finde den og jeg har også skrevet til US. for at få svare, men de er jo ½ år om at svare på et ganske alm. spørgsmål.. så jeg forventer ikke svar år fra US.
jeg prøver om fundiver199 kan sende mig en update af den nye guide.
tak endnu gang
Carwash
jeg har godt nok læst flere steder at den guide er gammel og det er kommet andre updateringer , menjeg ku bare ikke finde den og jeg har også skrevet til US. for at få svare, men de er jo ½ år om at svare på et ganske alm. spørgsmål.. så jeg forventer ikke svar år fra US.
jeg prøver om fundiver199 kan sende mig en update af den nye guide.
tak endnu gang
Carwash