Hejsan
Ja det er et 3 grads forhør at søge visum til sin mand som EU borger i Sverige for de har skiftet personale på ambassaden i Abuja...så nu kan jeg næsten begynde forfra...
Nu skal de have scan av mit ansættelses brev, lønsedler fra DK udover folkbokføringsbevis med info at vi er gift med hinnanden og kopi av hyraskontrakt. Alt detta har jag men kan det være et problem med tidsbegrænset lejemål?
skyndsamt....
Re: skyndsamt....
Du lyder godt nok til at have været uheldig - men nej, tidsbegrænset lejekontrakt burde ikke være noget problem, men i det hele taget lyder det da underligt, at de overhovedet spørger til dine boligforhold, når det handler om et visum, det er i hvert fald ikke almindelig svensk praksis - normalt er det tilstrækkeligt at vedlægge personbevis (dermed også dokumentation for din adresse) og lønsedler/årsopgørelse
Re: skyndsamt....
Det kan jo være at de godt forstår at det visum ender med en tur til migrationsverket, som det jo også bør gøre, så de stiller samme spørgsmål som dem for at sikre at min mand kan få opholdskort/bevis. To lønsedler fra DK hyraskontrakt ansættelsesbrev og personbevis er forhåbentlig nok så nu scanner jeg hele bundet av bilag til dem og så må jeg se om de vil have mere..hvis alt var iorden var forventet beh tid 3-4 dage...