hjælp til boligkrav

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Elias

hjælp til boligkrav

Indlæg af Elias » 29.07.2009 20:22:11

Hej jeg har fundet mig et sted og bo i sverige men det er en 2 værelses lejlighed hvor min mand søn og jeg skal bo i et værelse med har adgang til hele lejligheden er det nået problem ?

Jeg tænker på hvad de siger på migrationsverket det er jo kun indtil vi finder en lejlighed selv ?

Skal de overhovdet se vores kontrakt på bolig når jeg er blevet registeret i sverige?

Hvad hvis vi ikke får en ny lejlighed og vil flytte tilbage til Danmark kan de så give afslag hvis vi gemmer alle kviteringer for alt hvad vi har købt?

Hilsen Karina

skaanebo

Re: hjælp til boligkrav

Indlæg af skaanebo » 30.07.2009 08:21:09

I skal kunne lukke en dør bag jer, så I kan have et privatliv, og indgangen til jeres værelse må ikke gå gennem det andet rum i lejligheden, men skal være fra fællesarealet, altså fx fra entre eller køkken

Ja, I skal have lejekontrakt med til Skatteverket og ligeledes til Migrationsverket

Afslag i Danmark gives, hvis I ikke kan dokumentere et reelt liv i Sverige på adressen

krikris
Geografisk sted: denmark

Re: hjælp til boligkrav

Indlæg af krikris » 30.07.2009 10:38:59

Skatteverket bad altså ikke om at se en lejekontrakt fra mig da jeg var på skatteverket i sidste uge i Ørebro. Men der er jo også sådan ca 400 km til Gøteborg og min arbejdsgiver har talt med dem også. Vi brugte tiden på at gennemgå bevis på ægteskab navenændring etc.
Et tillægsspørgsmål: de danske myndigheder ser jo helst en tidsubegrænset lejekontrakt for at man er reelt etableret i Sverige så kan det være en ide a leje en lejlighed tidsubegrænst ved siden af det sommerhus, jeg har fremlejet i den by hvor jeg ska bo for at passe mit fultidsarbejde på 14 uger på den lokale tandklinik?

Besvar