EU O.T på kun 3 uger!!!!

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
fercih

EU O.T på kun 3 uger!!!!

Indlæg af fercih » 29.07.2009 19:58:24

Hej Alle brugere af dette fantastiske forum!

Vi har søgt om familiesammenføring til DK via EU-regler - og til vores store forundring - og glæde!!!! - har vi blot 3 uger efter at have indgivet ansøgningen fået sagen igennem, og min mand har nu fået 5 års opholdstilladelse i Danmark :D :D :D

Vi er vist stadig lidt chokerede og kan ikke rigtig tro på det, men den er rigtig nok. Det kan være at DK nu er begyndt at følge EU direktiverne, så der er lys forude til de af jer som også vil familiesammenføres :)

Held & lykke

Mvh
Fercih

mehrdad

Re: EU O.T på kun 3 uger!!!!

Indlæg af mehrdad » 30.07.2009 12:29:53

fercih skrev:Hej Alle brugere af dette fantastiske forum!

Vi har søgt om familiesammenføring til DK via EU-regler - og til vores store forundring - og glæde!!!! - har vi blot 3 uger efter at have indgivet ansøgningen fået sagen igennem, og min mand har nu fået 5 års opholdstilladelse i Danmark :D :D :D

Vi er vist stadig lidt chokerede og kan ikke rigtig tro på det, men den er rigtig nok. Det kan være at DK nu er begyndt at følge EU direktiverne, så der er lys forude til de af jer som også vil familiesammenføres :)

Held & lykke

Mvh
Fercih
Hej, TILLYKKE!

Vil du ikke skrive lidt om hvor i flyttede fra, hvor længe i boede der osv?

fercih

Indlæg af fercih » 02.08.2009 13:13:12

Tak

Jo da.
Vi boede i Århus, og havde søgt om FS via nationale regler og fik afslag. Min mand vendte tilbage til Tyrkiet, og jeg flyttede til Malmö - men fandt arbejde i KBH.
Jeg flyttede til Malmö i starten af marts og begyndte ar arbejde, og ca. 1 måned efter havde min mand fået visum, og kom til Malmö start april.
Egentlig er "min.grænsens" 10 uger for mit vedkommende, men vi valgte at blive der i 10 uger efter han kom til, og flyttede i slutningen af juni tilbage til Århus.

Vi indgav ansøgning om FS via EU regler d.7 juli og 3 uger efter har han så fået 5 års opholdstilladelse.
Vedr. bolig og arbejde; jeg ringede tilbage til min gamle arbejdsplads, og ville meget gerne have mig tilbage, så jeg startede på arbejde med det sammen igen.
Vi fik dog først vores egen lejlighed d.15 juli, men boede i mellemtiden hos mine forældre.

Håber det giver dig idé om processen i vores forløb
Good luck
- Fercih

speedy56

Indlæg af speedy56 » 11.08.2009 20:06:07

Hej
Stort tillykke til jer. Har netop spurgt i et andet forum om man kunne flytte til Sverige efter afslag på FS i Danmark - og det kan man jo tilsyneladende, så nu har jeg vist fået svar. Det er rart at vide hvor man står, og hvad man alternativt kan gøre, inden man begår nogen dumheder jo :)

Besvar