Ikke officielt men vi har fået en hint

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Married2Algerian
Geografisk sted: Malmö

Ikke officielt men vi har fået en hint

Indlæg af Married2Algerian » 03.07.2009 21:01:44

Fik at vide af en dame fra migrationsverket at mig og min mand har fået familliesammenföring. Endeligt er ventetiden forbi. Nu skal vi igen nyde vores famillie. Vi ansögte den 17.maj og idag tog de beslutningen. Virkelig flot. :D
Nu til et spörgsmål. Jeg ved jeg skal vente på at brevet kommer fra migrationsverket, men hvad så bagefter? Min mand skal en tur på ambassaden og få stempel i passet inden han rejser ... men skal han have kopi af den brev fra migrationsverket for at få den stempel? :roll:
Whatever happens, happens for a reason

keff

Re: Ikke officielt men vi har fået en hint

Indlæg af keff » 03.07.2009 21:53:32

Married2Algerian skrev:Fik at vide af en dame fra migrationsverket at mig og min mand har fået familliesammenföring. Endeligt er ventetiden forbi. Nu skal vi igen nyde vores famillie. Vi ansögte den 17.maj og idag tog de beslutningen. Virkelig flot. :D
Nu til et spörgsmål. Jeg ved jeg skal vente på at brevet kommer fra migrationsverket, men hvad så bagefter? Min mand skal en tur på ambassaden og få stempel i passet inden han rejser ... men skal han have kopi af den brev fra migrationsverket for at få den stempel? :roll:

Det tror jeg ikke er nødvendigt,ambassaden får besked, men du kan jo maile det til ham alligevel,så kan han også få lov til at se det. :D

Keff.

Married2Algerian

Indlæg af Married2Algerian » 03.07.2009 21:56:13

Takker Keff ... har lige läst på deres hjemmeside at migrationsverket sender elektronisk eller faxer beslutningen til ambassaden.
Men ved du så om han kan få noget form for penge når han läser svensk? Vi har sögt efter svenske regler.

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 04.07.2009 11:14:04

Hvis du ikke er i stand til at forsørge din ægtefælle, så kan I søge om introduktionsersättning hos kommunen i Sverige, hvilket bl.a. forudsætter at man følger en plan for sprogundervisning.

Men hvis din indkomst er tilstrækkelig stor, til at du kan forsørge din ægtefælle, så er der naturligvis ingen økonomisk hjælp at hente, ud over det gratis tilbud om at lære svensk.

Married2Algerian

Indlæg af Married2Algerian » 05.07.2009 17:24:45

så er det officielt ... min mand skal have stempel i hans pas imorgen. Han var idag forbi den svenske ambassade og skal komme imorgen da de havde et eller anden form for möde på ambassaden.
Kan nästen ikke tro at om höjst 2 uger er min mand sammen med os igen og ser sin sön for förste gang.
Tager hatten af for migrationsverket ... 100% södere og hurtigere end udläningeservice.
Tusind tak Sverige og Migrationsverket.

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 05.07.2009 20:41:59

Tillykke med det - så var der jo ingen grund til at være så bekymret :D

Besvar