Registrering af vielse i Sverige

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Karinanie

Registrering af vielse i Sverige

Indlæg af Karinanie » 11.06.2009 07:57:48

Hej allesammen,

Jeg er for ca. 2 måneder siden blevet gift i udlandet, og har så efterfølgende været inde for at få mit ægteskab registreret på skatteverket i Malmö.
Det er nu 5 uger siden jeg har afleveret det, og jeg kan stadig ikke få at vide hvor lang tid det tager før det er klar. Jeg har været inde og spørge til det 4 gange nu, i starten sage de det ville tage 2 uger, så 4 uger, og nu siger de at de ikke ved det, da der stadig ikke er nogen sagsbehandler der er gået igang med at arbejde på min ansøgning.
Så nu kunne jeg godt tænke mig at vide hvor lang tid andre har skulle vente på at få deres ægteskab registreret på skatteverket. :?: :?:

Måske er det bare mig der er utålmodig, - men vi skal jo bruge papiret til ansøge om at min mand kan komme op til mig i Sverige. Jeg havde bare forstilt mig at vi kunne aflevere asøgningen noget hurtigere efter at vi var blevet gift.

Besvar