Jeg har lige et spørgsmål.
Min kæreste og jeg har tænkt os at flytte til Sverige. Og søge under EU-reglerne. Da vi gerne vil hurtigt tilbage til DK.
Men i sverige skal jeg vel stadig stille en bankgaranti, selvom han har været i danmark før? Og hvis vi skal det, kan vi vel ikke vælge at gifte os i sverige, og så søge FS da de så snupper garantien?
Ville det så være bedre at gifte sig inden vi starte på alt det sverige halløj, er der nogen der ved dette?
Og er der nogen der ved hvor man kan kigge på lejligheder, man bare skal leje for en kortere periode?
Gifte os i sverige?
-
fundiver199
Danmark er mig bekendt det eneste land i Europa, der kræver bankgaranti i forbindelse med visum eller familiesammenføring. Så hvis du blot flytter til Sverige først og din kæreste herefter søger om visum på den svenske ambassade, så behøver I slet ikke at bekymre jer om bankgaranti.
Normalt vil der heller ikke skulle stilles bankgaranti for et visum til Danmark, hvis han har været her før og har haft et såkaldt "problemfrit ophold".
Normalt vil der heller ikke skulle stilles bankgaranti for et visum til Danmark, hvis han har været her før og har haft et såkaldt "problemfrit ophold".
-
fundiver199
En fremleje kan du f.eks. finde på:
www.blocket.se
Og hvis I ikke har tænkt jeg at slå rødder i Sverige, så burde det vel være godt nok.
www.blocket.se
Og hvis I ikke har tænkt jeg at slå rødder i Sverige, så burde det vel være godt nok.
Dalejne, det lyder som om, du slet ikke har sat dig ind i forholdene i Sverige, når du tror, Sverige stiller krav om bankgaranti. Du kan jo begynde med at læse ÆUG's vejledning til at flytte til Sverige på http://www.aegteskabudengraenser.dk/upl ... ningen.pdf
Boliglinks og -tips finder du også under den undergruppe, som hedder "Boligannoncer" her på forum
Boliglinks og -tips finder du også under den undergruppe, som hedder "Boligannoncer" her på forum