Föler jeg er ved at blive vanvittig ... og til sidst at jeg skal ansöge for min mand og ikke ham på den svenske ambassade i Alger.
Er godt nok forvirret
Er godt nok forvirret
Er flyttet til sverige med mine börn for at söge familliesammenföring med min mand fra Algeriet. Fik så idag vores person nummer og tog direkte for at få personbevis for hele famillien. Tog på migrationsverket g der fik jeg at vide at når man er ikke svensk SKAL man väre gift for at söge familliesammenföring, man kan ikke tänke sig at väre sambo eller at gifte sig. Så tilbage til skateverket for at registrere vores ägteskab (muslimsk). Fik det gjordt. Sendte med fax vores personbevis (min mand står også på den som at vi er gift) og ansögning for familliesammenföring. Fik en helt anden ansögning fra migrationsverket. Og manden sagde til mig, at vi skal ikke kaldes til en interview. Ansögningen hedder application for residence card. Fik så at vide at jeg som er dansk og ikke svensk ikke kan ansöge efter svenske regler.
Föler jeg er ved at blive vanvittig ... og til sidst at jeg skal ansöge for min mand og ikke ham på den svenske ambassade i Alger.
Du er desværre blevet vildledt til at gøre brug af EU-reglerne, hvor man ganske rigtigt skal være gift (eller have boet sammen forinden i mindst 18 måneder).
Jeg forstår ikke rigtigt, hvorfor det er sket, men hvis din mand opholder sig i Sverige nu, kunne det jo være derfor. Du behøver for så vidt slet ikke tage hen til Migrationsverket, hvis du vil gøre brug af nationale svenske regler, det er blot din mand, som skal downloade ansøgningsskema fra migrationsverket.se
Jeg forstår ikke rigtigt, hvorfor det er sket, men hvis din mand opholder sig i Sverige nu, kunne det jo være derfor. Du behøver for så vidt slet ikke tage hen til Migrationsverket, hvis du vil gøre brug af nationale svenske regler, det er blot din mand, som skal downloade ansøgningsskema fra migrationsverket.se
Vi blev blot på skatteverket og gik op til skranken og snakkede med en flink dame som tog kopi og sagde at de bliv allerede registerert da jeg udfyldte papir for person nummer.
Söger efter svenske regler, da jeg er på barsel fra dk og efter den har jeg ikke arbejde. Samt at jeg bor hos min svigerfamillie og har ikke egen lejlighed endnu.
Skaanebo hvilken ansögning skal min mand så udflylde? Synes det hele er forvirende.
Kan de passe at vi skal også registrere vores ägteskab i den algerianske ambassade i sverige?
Söger efter svenske regler, da jeg er på barsel fra dk og efter den har jeg ikke arbejde. Samt at jeg bor hos min svigerfamillie og har ikke egen lejlighed endnu.
Skaanebo hvilken ansögning skal min mand så udflylde? Synes det hele er forvirende.
Kan de passe at vi skal også registrere vores ägteskab i den algerianske ambassade i sverige?
Jo, det er den, I skal bruge, hvis I vil søge efter nationale svenske regler. Ansøgningen skal din mand indlevere på Sveriges ambassade/konsulat i hjemlandet sammen med dit personbevis med "ändamål uppehållstillstånd".Liliana skrev:er det ikke denne her? Application for RP, AP, TD and CRS
Jeg tror forvirringen hos Migrationsverket er opstået, fordi det lyder som om, du havde din mand med på Migrationsverket. Og man kan ikke indgive ansøgning efter nationale svenske regler, mens man opholder sig i Sverige.
Takker ... tilbragte idag lidt tid på skatteverket for at hente den ny personbevis .. så kom vi klokken 12 (mig og min svigerfar) på migrationsverket og var der til 14.40. Igår fik vi gangske rigtigt udleveret forkert ans. og oplysninger. Idag fik vi nye papir og fik at vide fra manden at vi skal sende til min mand familiebevis og det gjorde vi så med rekomenderet og express posten. Lavede også kopi af min pas og andre ting. Fik det også med.
Min mand har så allerede udfyldt ansögningen på engelsk, men skal ringe til den svenske ambassade söndag i Alger og lave aftale for at aflevere den. Er det typisk sådan noget?
Min mand har så allerede udfyldt ansögningen på engelsk, men skal ringe til den svenske ambassade söndag i Alger og lave aftale for at aflevere den. Er det typisk sådan noget?