U.S svarer ikke på erstatningsbrev??????????????????????????

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
JUSTICE.4.ALL.IN.DK

U.S svarer ikke på erstatningsbrev??????????????????????????

Indlæg af JUSTICE.4.ALL.IN.DK » 23.04.2009 12:51:08

Hej

Vi blev fejlinformeret ang. EU-regler i næsten 3 år, nu hvor min kone har fået sit registreingsbevis for at hun kan blive i DK. og min adokat har nu skrevet det tredje brev til U.S for erstatning og der er næsten gået 6 uger fra det 1. brev og vi har stadig intet hørt????? Omvendt hvis U.S skriver et brev til dig og du ikke svarer på deres brev så for man et afslag hvor de skriver at fordi § et eller andet og du ikke har svaret har du fået afslag på dit brev sådan siger loven, jamen loven gælder kun hvis loven er til deres hjælp (Dansk Folkeparti), og ikke omvendt. Har prøvet at kontakte ombudsmanden som sagde at jeg sku kontakte intergrationsministeriet. :oops: :oops: :oops: :oops:

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 23.04.2009 13:16:13

Ja sådan er det. Som borger forventes man at reagere på henvendelser fra myndighederne meget hurtigt. Men myndighederne de har pr. definition travlt, så de svarer først på henvendelser, når der er gået både halve og hele år.

Hvis du læser andre indlæg i forum, så vil du se, at ventetiden på at få behandlet en klage er adskillige måneder. Så I må ganske enkelt væbne jer med tålmodighed.

At der er en "asymmetri" i forholdet mellem myndigheder og borgere er langt fra noget nyt, og det er på ingen måde begrænset til udlændingeområdet. Det gælder f.eks. også i høj grad på skatteområdet.

Og det gælder i høj grad også andre steder end i Danmark. Generelt er Danmark nok et af de steder i Verden, hvor myndighederne behandler borgerne bedst - trods alt.

Besvar